خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت واحد در گفت‌وگو با ایلنا:

وزارت کشور متولی بازرسی ایمنی اتوبوس‌های گاز سوز است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۷۹۳

از سومین روز خرداد پروژه سامانه اطلاع‌رسانی حرکت اتوبوس‌ها راه اندازی شد و هر کس به هر ایستگاه اتوبوس وارد شود می‌تواند از زمان دقیق رسیدن اتوبوس به آن ایستگاه مطلع شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوس رانی می‌گوید: وظیفه معاینه فنی و بازبینی بر اتوبوس‌های گاز سوز شرکت واحد بر عهده وزارت کشور است با این وجود در حال حاضر این شرکت کار اعزام این اتوبوس‌ها برای بازرسی و تست‌های ایمنی را برعهده گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش در جریان بررسی حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیا در بزرگراه آزادگان که منجر به فوت هشت نفر از مسافران این اتوبوس شد، احمد دنیا مالی نسبت به تست ایمنی اتوبوس‌های گاز سوز هشدار داده و گفته بود: اتوبوس‌هایی که گازسوز هستند روی سقفشان هشت سیلندر دارند که با فایبرگلاس پوشش داده شده و باید مرتبا تست شوند.

در واکنش به این اظهارات، برخی اعضای شورای شهر از اتوبوس‌های گاز سوز شرکت واحد با نام " بمب‌های متحرک " نام برده و نسبت به احتمال بروز حادثه در این اتوبوس‌ها هشدار داده بودند.

با این حال پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه امروز در این باره به ایلنا گفت: متولی انجام معاینه فنی اتوبوس و بازبینی بر عهده معاونت عمرانی وزارت کشور بوده است اما ما در سال‌های قبل مکاتبات بسیاری با این نهاد انجام دادیم ولی جوابی نگرفتیم.

وی ادامه داد: در نتیجه انجام معاینه و بازرسی این اتوبوس‌های گاز سوز بر عهده شرکت اتوبوس رانی محول شد که با امکانات محدود در حال انجام این کار هستیم و به طور متوسط روزی ۱۰ اتوبوس را برای بازرسی قطعات به مراکز معاینه فنی و کنترل اعزام می‌کنیم.

به گفته سنندجی هزینه انجام این بازرسی را شرکت اتوبوس‌رانی پرداخت می‌کند در حالیکه وظیفه بر عهده خود وزارت کشور است اما این نهاد هزینه آن را تقبل نمی‌کند.

وی همچنین از تکمیل و راه اندازی پروژه سامانه اطلاع‌رسانی حرکت اتوبوس‌ها در ۳ هزار ایستگاه پایتخت خبر داد و گفت:
جداول زمان بندی رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها در ۳ هزار ایستگاه سطح شهر تهران نصب می‌شوند تا شهروندان بتوانند به راحتی سفر خود را مدیریت کرده و از زمان رسیدن اتوبوس به درون ایستگاه مطلع شوند.

وی با بیان اینکه این پروژه در سه مرحله انجام شد گفت: در مرحله اول، فعالیت سیستم اطلاع رسانی را از طریق پیامک راه اندازی کردیم و به این ترتیب مسافران از زمان ورود اتوبوس‌ها به ایستگاه‌های مطلع می‌شدند.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس رانی تهران در فاز دوم این طرح جداولی طراحی و تهیه شده که فعالیت و زمان رسیدن اتوبوس را در طول هفته از(شنبه تا چهارشنبه) و البته طی روزهای پنج شنبه و جمعه اعلام می‌کند که این طرح در سوم خرداد ماه همزمان با سالگرد آزادسازی خرمشهر به بهره برداری می‌رسد.

سنندجی خاطر نشان کرد: از سومین روز خرداد این پروژه تکمیل و هر کس به هر ایستگاه اتوبوس وارد شود می‌تواند از زمان دقیق رسیدن اتوبوس به آن ایستگاه مطلع شود.

وی خاطر نشان کرد: البته یک ضریب اطمینان بین + و – دو دقیقه برای تاخیر یا زود‌تر رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها بایستی در نظر گرفته شود.

به گفته وی با راه‌اندازی و نصب دستگاه‌های GPS روی اتوبوس‌ها ما می‌توانیم به طور کامل اطلاعات مربوط به مکان و جابجایی اتوبوس‌ها را در اختیار داشته باشیم که البته این سیستم شامل تمامی خطوط اتوبوسرانی در شهر تهران می‌شود.

«در برخی ایستگاه اتوبوس بر روی مانیتورهای ایستگاه به جای زمان رسیدن اتوبوس‌ها نوشته شده است که فاصله قابل محاسبه نیست» سنندجی در مورد این اشکال در ایستگاه‌ها نیز می‌گوید: این اشکالات در برخی موارد به علت انجام عملیات راه‌اندازی دستگاه‌ها رخ می‌دهد و برخی نیز اشکال نرم افزاری است برای مثال ممکن است یک تصادف در مسیر خط بی‌آر تی رخ دهد که موجب شود ۱۰ اتوبوس پشت سر هم بمانند که این سیستم اطلاع رسانی را مختل می‌کند.

مدیرعامل شرکت اتوبوس رانی خرابی و فرسودگی اتوبوس‌ها و ترافیک را از جمله عمده‌ترین دلایل تاخیر اتوبوس‌ها اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز