خبرگزاری کار ایران

حقانی:

خاکبرداری پروژه منطقه ۷ پس از تذکر به جای توقف‏، قوت گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۹۲۵

کمیسیون ماده پنج نمی‌تواند قبل از تامین این نیاز‌ها پهنه را تغییر دهد و تغییر کاربری از G۱۱۲ به M و R غیرقانونی است. متاسفانه اعضای شورا در تذکری به شهردار خواستار توقف روند پروژه شده‌اند اما در این زمینه نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

ایلنا: ‌رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، با اشاره به تخلفات کمیسیون ماده ۵، گفت: ‌ بجای توقف پروژه پس از تذکر خاکبرداری آن قوت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ " محمد حقانی " در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، درباره پروژه زمین ۷۱ هزار متر مربعی چسبیده به شهرداری منطقه پنج واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی واقع در شرق و شمال شرق منطقه پنج با بیان اینکه پس از صحبت با شهردار منطقه پنج این پروژه قرار بود متوقف شود، گفت: متاسفانه پس از تذکر بنده کار خاکبرداری قوت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این زمین ۱۳ قطعه بود، تصریح کرد: در سال ۷۲ و ۷۳ در کمیسیون ماده پنج تعیین می‌شود که باقیمانده این فضا به فضای سبز اختصاص یابد که شامل ۷۱ هزار متر مربع مساحت است. در سال ۷۸ کل این زمین در طرح جامع دوم به G۱۱ تغییر کرده و سپس بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی پهنه G۱۱۲ به M۱۱۲ تغییر یافت.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ادامه داد: ‌ این زمین کاربری فضای سبز و پارک عمومی داشت و در ‌‌نهایت زمین در سال ۸۷ در طرح جامع و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری به G۱۱ تبدیل می‌شود.

به گفته حقانی در سال ۸۸ شهرداری منطقه پنج تغییر کاربری منطقه را از کد سه رقمی G۱۱۲ به M۱۱۲ درخواست می‌کند و در شهریور سال ۹۰ نیز شهرداری منطقه، موافقت سرمایه‌گذار برای خرید این زمین را جلب و آگهی مزایده ارزی را در روزنامه مطرح می‌کند.

وی با بیان اینکه حمزه شکیب عضو سابق شورای شهر تهرن اعتراض خود را به کاربری اراضی اعلام و بر اساس بند چهار پیوست مصوبه طرح جامع تذکر می‌دهد که حق کاربری وجود ندارد که در ‌‌نهایت سبب توقف روند پروژه می‌شود، تصریح کرد: در سال ۹۰ معاونت شهرسازی و معماری در نامه‌ای به دفتر شهردار در جواب تذکر عضو شورا به برقراری این زمین در پهنه G۱۱۲ تاکید می‌کند با این وجود زمین تغییر وضعیت یافته و فروش می‌رود.

حقانی با اشاره به اینکه در آخرین سری طرح تفصیلی در کمیسیون ماده پنج، ۷۸ درصد زمین به A۱۲۲‌ و ۲۲ درصد آن به M۱۱۱ تغییر می‌کند، گفت: ‌این موضوع به امضا رسیده و در تاریخ تیرماه سال ۹۲ همراه سایر نقشه‌های طرف تفصیلی ابلاغ می‌شود.

وی گفت: کمیسیون ماده پنج نمی‌تواند قبل از تامین این نیاز‌ها پهنه را تغییر دهد و تغییر کاربری از G۱۱۲ به M و R غیرقانونی است. متاسفانه اعضای شورا در تذکری به شهردار خواستار توقف روند پروژه شده‌اند اما در این زمینه نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کمیسیون ماده پنج از اول کاربری را تغییر داده و بخشی از آن را به عنوان فضای سبز در نظر گرفته است، گفت: این کار در آن زمان درست است اما در طرح جامع دوم پهنه را تغییر داده‌اند در حالی که حق تغییر پهنه را نداشته و این موضوع در اختیار شورای عالی معماری و شهرسازی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز