خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت و گو با ایلنا: ‌

درخواست کارگران شرکت قو برای بازنشستگی پیش از موعود

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۵۳۹

«تنها خواسته کارگران پیش از تعطیلی کارخانه، بازنشستگی تمامی کارگران است و معرفی کارگران به شرکت‌های زیر مجموعه مورد پذیرش کارگران نیست.»

صبح امروز ۵۰ نفر از کارگران کارخانه پارس قو در اعتراض به تشدید تلاش‌های کمیسیون سلامت شورای شهر برای تعطیلی این کارخانه، در مقابل ساختمان شورا تجمع کردند و تعدادی از نمایندگان آنان برای مذاکره با رحمت‌الله حافظی، رئیس این کمیسیون به ساختمان شورا وارد شدند.

یکی از کارگران این کارخانه که در مذاکره امروز با رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر حضور داشت به خبرنگار ایلنا گفت: تنها خواسته کارگران پیش از تعطیلی کارخانه، بازنشستگی تمامی کارگران است و معرفی کارگران به شرکت‌های زیر مجموعه مورد پذیرش کارگران نیست.

رحمت اله حافظی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان بسیج، شورای اسلامی کار و انجمن اسلامی کار کارخانه روغن نباتی پارس قو و معاون خدمات شهری شهرداری تهران در کمیته سلامت شورای شهر تهران خبر داد و افزود: در مجموع ۱۵ نفر در این جلسه حضور داشتند و درخواست کردند که به جای معرفی کارگران این کارخانه به شرکتهای پیمانکاری شهرداری تهران یا استفاده از بیمه بیکاری تسهیلاتی برای بازنشستگی پیش از موعد برای آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: از آنجا که مشاغل این افراد جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود، پیش بینی ما بر این است که با این درخواست موافقت شود. در همین راستا درخواست جلسه‌ای با مدیر عامل سازمان تامین ا جتماعی با حضور نمایندگان کارگران این کارخانه خواهیم داشت تا در چهار چوب قوانین موجود نسبت به باز نشستگی پیش از موعد این افراد اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه بر اساس گفته نمایندگان پیش‌بینی می‌کنیم ۶۰ درصد کارگران این کارخانه مشمول بازنشستگی پیش از موعد شوند، تصریح کرد: برای کارگرانی که سنوات پایین تری دارند نیز با شرکتهای پیمانکاری شهرداری وارد مذاکره خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز