خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به ایلنا: ‌

برخی مدیران میانی در مقابل شوراها مقاومت‌ می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۹۷

در مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست شوراها تدوین شده و قرار است در صحن مجمع بررسی و تصویب و ابلاغ شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها، گفت: ‌ مقاومتی با اصل شوراها وجود ندارد تنها برخی از مدیران میانی و رده پایین نسبت به شوراها مقاومت دارند که آن نیز کاملا به شخصیت فردی افراد برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در نشست خبری که به مناسبت سالروز شوراها برگزار شد، با اشاره به تاریخچه شکل گیری شوراها و تصویب قانون آن در سال ۷۵، اظهار کرد: ‌ بر اساس اصل ۱۰۲ قانون اساسی شورای عالی استان می‌تواند طرح‌هایی را مستقیم به مجلس یا از طریق دولت پیشنهاد کند در همین راستا نیز مواردی را پیشنهاد و به تصویب رسانده است.

وی با اشاره به تصویب قانون باغات توسط شورای عالی استان‌ها افزود: ‌این قانون سه بار به شورای نگهبان ارسال شد اما در نهایت در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.

رئیس شورای عالی استان‌ها از تشکیل کمیسیون مشترک میان شورای عالی استان‌‏‌، معاونت حقوقی وزارت کشور و معاونت حقوقی مجلس خبر داد و تصریح کرد: در این کمیسیون‌ به تفسیرقانون خواهیم پرداخت در واقع مواردی که نیاز به استفساریه از مجلس نباشد می‌توان در این کمیسیون بررسی کرد.

چمران با اشاره به اینکه باید مجلس به امور کلان و سیاست خارجی بپردازد و سایر مسایل به شوراها واگذار کند، درباره حضور مشاوران در کمیسیون‌های شورای شهر تهران اعلام کرد: از نظر حقوقی ایرادی ندارد که تعدادی مشاور و حتی خبرنگار در کمیسیون‌ها حضور داشته باشند. این ایراد قانونی ندارد.

وی با بیان اینکه هنوز درخواست دیداری با رئیس جمهور از سوی شورای عالی استان‌ها صادر نشده است، گفت: رئیس جمهور هنوز به درخواست دیدار اعضای شورای شهر تهران نیز پاسخ مثبت نداده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها درباره مدیریت یکپارچه شهری نیز گفت: ‌ تاکنون ۱۶ وظیفه از مجموع ۲۳ وظایفی که باید شهرداری‌ها واگذار می‌شود، واگذار شده است در دولت گذشته این واگذاری‌ها متوقف شد. البته با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای تحقق این مدیریت وارد تعامل شده‌ایم.

وی ادامه داد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز سیاست شوراها تدوین شده و قرار است در صحن مجمع بررسی و تصویب و ابلاغ شود.

رئیس شورای عالی استان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مهمترین الویت شورای عالی استان در دور سوم فعالیتش چیشت و چگونه می خواهند در برابر مقاومت‌هایی که با آنها صورت گرفته می‌شود برخورد کنند، گفت: ‌ مقاومتی با اصل شوراها وجود ندارد تنها برخی از مدیران میانی و رده پایین نسبت به شوراها مقاومت دارند که آن نیز کاملا به شخیت فردی افراد برمی‌گردد.

وی ادامه داد: ‌ مدیران رده بالایی با شوراها همکاری می‌کنند و مقاومتی نسبت به مصوبات شوراها ندارد البته داریم استانداری که حتی با رئیس شورای شهر خود دیداری نکرده است یا استانداری که هفته ای یکبار دیداری با رئیس شورای شهر خود دارد. مصوبات شورای عالی استان‌ها از کانال دولت و مجلس به اجرا گذاشته می‌شود از این رو مقاومتی نسبت به آن نباید صورت گیرد.

چمران با بیان اینکه بر اساس نظر وزارت کشور تاثیرگذاری افزایش حامل‌های انرژی تنها ۸ درصد است، اعلام کرد: ‌ برخی از شهرها در زمان تعیین نرخ کرایه تاکسی‌ها علاوه بر نرخ تورم سالانه به نرخ افزایش سوخت توجه کرده‌اند اما برخی ها نه. شخصا بر این عقیده بودم که باید نرخ جدید کرایه‌ها تاکنون اعمال می‌شد با این حال نباید نرخ کرایه ها بیش از حد محاز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه امیدواریم امسال دولت مطالبات خود را به شهرداری ها پرداخت کند، تصریح کرد‌: البته در سال گذشته دولت ریالی از این محل مطالبات خود به شهرداری ها نپرداخت همچنین نسبت به ورود اتوبوس ها نیز اقدام موثری انجام نداد. همچنین امیدوارم مطالبات دیگر شهرداری ها از دولت از عوارض شهری نیز وصول شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز