خبرگزاری کار ایران

گزارش عملکرد برنامه پنج ساله شهرداری تهران تایید نشد

کد خبر : ۱۲۹۹۱۴

ما نمی‌توانیم به سرعت نور به مسایل تغریق بودجه، برنامه عملیاتی، برنامه عملکردی، برنامه متمم و غیره رسیدگی کنیم همه این موارد زمان می‌برد و مااینجا هستیم تا حقوق شهروندی را رعایت کنیم تا بدانیم شهرداری تهران از قبال درآمدهایی که از مردم می‌گیرد چه خدماتی را ارائه می‌دهد.

ایلنا: گزارش عملکرد برنامه پنج ساله شهرداری تهران به تایید اعضای شورای شهر تهران نرسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، محمد صلاحی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران گزارشی درباره اجرای مصوبه برنامه پنج ساله اول شهرداری تهران و کلیات برنامه پنج ساله دوم به شورا ارائه کرد.

اسماعیل دوستی در این باره، گفت: باید شهرداری تهران مشخص کند که در این ۵ سال چقدر شهرداری تهران درآمد داشته و این درآمد‌ها در کجا هزینه شده است.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم به سرعت نور به مسایل تغریق بودجه، برنامه عملیاتی، برنامه عملکردی، برنامه متمم و غیره رسیدگی کنیم همه این موارد زمان می‌برد و مااینجا هستیم تا حقوق شهروندی را رعایت کنیم تا بدانیم شهرداری تهران از قبال درآمدهایی که از مردم می‌گیرند چه خدماتی را ارائه می‌دهد.

مسعود سلطانی فر دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه اعداد وارقامی در این گزارش به طور مبوسط وجود ندارد، افزود: ما بر آمارهایی که ارائه شده نظارت نکردیم و هم‌اکنون در مقطع حساس تعیین برنامه دوم هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های شهرداری تهران هدف گذاری کمی نشده است، تاکید کرد: شاخصی نیز وجود ندارد ما در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به دنبال ان هستیم تا علاوه بر پیش بینی و برنامه ریزی برای ۵ سال بتوانیم برنامه سالانه را استخراج و بررسی و تطبیق دهیم.

احمد حکیمی‌پور دیگر عضو شورای شهر نیز با اشاره به تصویب و ابلاغ چارت مناطق در شهرداری تهران، گفت: موضوع مهمی تهیه و تصویب و ابلاغ شده است اما شورای شهر از آن بی‌اطلاع است.

شجاع‌پوریان با بیان اینکه این گزارش اعلام شده شفاف و قابل قبول نیست و برنامه به صورت کلی گفته شده است، تصریح کرد: سوال اینجاست که اسناد پشتیبان برنامه تهیه شده یا نه و جایگاه این اسناد کجاست، آیا شاخص‌های کمی و کیفی تهیه شده است یا نه.

رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه این شیوه گزارش دهی مناسب نیست، افزود: برای نمونه در مصوبه برنامه پنج ساله اول آمده است که تعداد مراکز معاینه فنی در سال اول برنامه ۵۸ مرکز و در سال دوم ۶۵ مرکز باشد اما در این گزارش هیچ آماری از عملکرد این مراکز ارائه نشد و مشخص نیست که چطور قرار است ما بدون دیدن جزئیات این برنامه و عملکرد برنامه در اختیار شهرداری در مورد آن گزارش، ‌نظر بدهیم.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران نیز با اعلام اینکه طبق نظر اعضا گزارش معاونت برنامه ریزی از سوی شورای شهر رد می‌شود تا شهرداری در فرصتی مقتضی گزارش برنامه پنج ساله اول را به شورا ارائه کند، گفت: این نحوه گزارش دهی مورد پذیرش شورا نیست. درست است که در تنظیم برنامه اول شهرداری تهران در مورد کمی سازی شاخص‌ها اقداماتی صورت نگرفته است اما عملکرد را که می‌توان کمی کرد و ارائه داد و این‌‌ همان چیزی است که در این توضیحات جایش خالی است.

مسجد جامعی گفت: ارائه آرام و ارقام از عملکرد برنامه اول‌‌ همان چیزی است که اعضای شورا از این گزارش انتظار داشتند و تصور من هم این بود که گزارشی کامل‌تر و کمی‌تر ارائه می‌شد اما اینطور نبود و در هیچ جای گزارش شاهد مقایسه آمار نبودیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: گزارش ارائه شده به هیچ وجه شکل کمی پیدا نکرده و اصلا پیش بینی برای منابع مالی نداشته است و من شخصا نمی‌دانم چطور می‌توان برنامه‌ای را بدون ارائه گزارش‌های مالی مورد بررسی قرار داد.

مسجدجامعی تاکید کرد: گزارش شما مورد تایید اعضای شورا نبوده است و از شما می‌خواهیم در جلسه‌ای دیگر گزارش خود را ارائه کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز