خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

اعمال جدی قانون ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به تونل‌ / ارسال جریمه در ۴۸ ساعت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۷۰

پیش از این تنها در تونل‌ توحید ۲۰ تا ۲۵ هزار تخلف راهنمایی و رانندگی به ثبت می‌رسید که خوشبختانه با فرهنگ‌سازی و اعمال تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌ها در مجموع تمامی تخلفات راهنمایی و رانندگی در تونل‌ها به ۲ هزار مورد در روز کاهش یافته است.

ایلنا: مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران، گفت: ‌ از آنجا که ورود هرگونه خودروی سنگین و نیمه سنگین در تمامی ساعات شبانه‌روز به تونل‌ها ممنوع است از این رو با نصب دوربین تخلفات این نوع خودرو‌ها تمامی تخلفات صورت گرفته نیز ثبت می‌شود و در مدت ۴۸ ساعت از طریق پست تخلف آن‌ها گزارش می‌شود.

حجت الله بهروز در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه هم‌اکنون تمامی تونل‌های شهر تهران مجهز به دوربین ثبت تخلفات شده‌اند، اظهار کرد: با تجربه خوب تونل توحید، توانستیم با نصب دوربین‌های ثبت تخلف در تونل رسالت و نیایش کنترل خوبی در سرعت و تخلفات رانندگان در حوزه تونل‌ها داشته‌ باشیم.

وی با بیان اینکه دوربین کنترل سرعت، ورود خودروهای سنگین و عبور از خط اضطرار در سه تونل موجود فعال است، تأکید کرد: از آنجا که ورود هرگونه خودروی سنگین و نیمه سنگین در تمامی ساعات شبانه‌روز به تونل‌ها ممنوع است از این رو با نصب دوربین ثبت تخلفات این نوع خودرو‌ها تمامی تخلفات صورت گرفته نیز ثبت می‌شود و در مدت ۴۸ ساعت از طریق پست تخلف آن‌ها گزارش می‌شود. البته خوشبختانه با استفاده از سیستم پیامکی بیش از ۷۰ درصد تخلفات رانندگی به متخلفین اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در مورد ممنوعیت تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین به تونل‌ها به خوبی انجام نشده است، تأکید کرد: رانندگان این خودرو‌ها بدانند که ورودشان به تونل‌ها در هر ساعت ممنوع است و در صورت ثبت ورودشان به تونل‌ها جریمه خواهند شد.

بهروز با بیان اینکه میزان تخلفات راهنمایی و رانندگی در تونل‌ها روند کاهشی محسوسی را داشته است گفت: پیش از این تنها در تونل‌ توحید ۲۰ تا ۲۵ هزار تخلف راهنمایی و رانندگی در تونل توحید به ثبت می‌رسید که خوشبختانه با فرهنگ‌سازی و اعمال تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌ها در مجموع تمامی تخلفات راهنمایی و رانندگی در تونل‌ها به ۲ هزار مورد در روز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم انضباط ترافیکی موجود در تونل‌ها را در سطح شهر هم گسترش بدهیم، گفت: برای تونل امیرکبیر از‌‌ همان روز اول بهره‌برداری تمامی دوربین‌های یاد شده نصب خواهند شد. همچنین در پروژه صدر نیز دوربین‌های مورد نیاز همزمان با افتتاح آن فعال خواهد بود.

بهروز با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است که تخلفات ثبت شده در دوربین‌ها به درستی انعکاس داده شود، گفت: برخی از شهروندان به تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌ها اعتراض دارند که البته این درصد در مورد دوربین‌های ما زیر یک صدم درصد است. اما در صورت اعتراض شهروندان به هر تخلف ثبت شده می‌توانند اعتراضات خود را اعلام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز