خبرگزاری کار ایران

معاون سلامت دامپزشکی استان خراسان جنوبی:

مشکلی برای تامین گوشت مرغ نداریم

معاون سلامت دامپزشکی استان خراسان جنوبی با اشاره به کاهش 19 درصدی جوجه ریزی در مرغداریها، گفت: با این وجود مشکلی برای تامین گوشت مرغ نداریم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، محمد اصغرزاده معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای امسال بیش از 9 میلیون و 404 هزار قطعه در مرغداری ها جوجه ریزی شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: از جمع حدود 5/9 میلیون مرغ تولیدی تعداد 4 میلیون 43 هزار قطعه در کشتارگاه های استان کشتار و حدود 5/5 میلیون قطعه به صورت مرغ زنده به سایر استان ها از جمله سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ارسال شده است.

 اصغرزاده از سیر صعودی دما و گرمای هوا، افزایش قیمت جوجه و نهاده ها و بروز بیماری انفلوانزا در برخی استان های کشور و کشورهای همسایه طی سال گذشته، به عنوان مهمترین علل کاهش جوجه ریزی در واحدهای پرورش عنوان کرد.

معاون سلامت دامپزشکی استان گوشت مرغ تولیدی طی 4 ماهه نخست امسال را حدود 7 هزار و 276 تن اعلام کرد و ادامه داد: با این حجم تولید نگران کاهش جوجه ریزی در مرغداری های استان نیستیم.

 

کد خبر : ۳۹۸۸۸۴