خبرگزاری کار ایران

ریشه کن کردن ناقلان و مخازن بیماری نیازمند اعتبارات است

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با اشاره به مخاطرات انتقال بیماریها به جمعه انسانی و دامی، گفت: ریشه‌کن کردن ناقلان و مخازن بیماری نیازمند اعتبارات بیشتری است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، علیرضا رفیعی پور مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه بیش از 832 بیماری قابل انتقال بین انسان و دام وجود دارد افزود: در صورتی که اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با عوامل بیماریزا نباشد، جامعه انسانی دچار مخاطرات بهداشتی و زیست محیطی می شود.

وی با بیان اینکه دامپزشکی جزء معدود دستگاه هایی است که در صورت عدم تامین اعتبارات مناسب باید وظایف بهداشتی را به نحو دقیق انجام دهد تا امنیت غذایی و سلامت مردم و همچنین بهداشت دام و طیور تامین و تضمین شود.

دکتر رفیعی پور تصریح کرد: اکیپ های فنی سیار دامپزشکی در سراسر استان هر روز با عزیمت به روستاها و مناطق دور افتاده و مرزی دام های سبک و سنگین را علیه بیماری های واگیر دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام واکسینه می کنند تا علاوه بر تامین بهداشت دام ها، غذای سالم برای جامعه انسانی تامین و تضمین شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی یادآور شد: علاوه بر ایمن سازی دام ها، مبارزه و از بین بردن ناقلان و مخازن بیماری از دیگر فعالیت های روزانه کارکنان خدوم دامپزشکی در پیشگیری از بیماری ها است تا گزندی به جامعه انسانی وارد نشود. 

 

کد خبر : ۳۹۴۴۶۳