خبرگزاری کار ایران

افزایش 81 درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۶۱۷

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از افزایش 81 درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی خانقایی در حاشیه بازدید محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و هیأت همراه از پایانه مرزی میرجاوه، با اشاره به اهمیت بالای این پایانه مرزی در مراودات تجاری با کشور پاکستان گفت: افزایش57 درصدی عبور کالا از پایانه مرزی میرجاوه در سه ماهه اول سال، نشان از افزایش اهمیت این پایانه مرزی و تأثیر مثبت سیاست های اقتصادی دولت در این زمینه دارد. 

خانقایی گفت: رفع موانع موجود در صادرات و ترانزیت کالا، بهسازی و تجهیز پایانه های مرزی، برنامه ریزی و هماهنگی های بین بخشی و استفاده بهینه از ظرفیت های بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل، رونق صادرات و ترانزیت را برای استان در پی داشته و باعث رشد 81 درصدی صادرات و رشد 51 درصدی ترانزیت از این پایانه مرزی شده است.

 وی گفت: اهتمام دولت برای توسعه زیرساخت ها خصوصاً در بندر اقیانوسی چابهار، در کنار موقعیت ویژه و ممتاز استان سیستان و بلوچستان به دلیل همسایگی با دو کشور پاکستان و افغانستان و نیز دسترسی به آب های آزاد، از دلایل اصلی رشد چشمگیر مبادلات تجاری با کشورهای همسایه است.

خانقایی در ادامه با اشاره به جابجایی مجموعاً 739 هزار و 844 تن کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در سه ماهه اول سال جاری گفت: از این میزان کالا، بیش از 429 هزار تن کالا سهم پایانه مرزی میرجاوه و بیش از 310 هزار تن سهم پایانه مرزی میلک بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز