خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضاییه:

حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع باید از منابع غنی دینی و فقهی استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۸۲۲

رئیس قوه قضاییه گفت: در حوزه علم حوزه های علمیه اهل سنت و تشیع باید ضمن استفاده از منابع غنی دینی فقهی تلاش کنند به دور از هر گونه اندیشه انتقاد آن را فرا گیرد و یقین کنند آنچه باعث سعادت دنیا و آخرت است برقراری جامعه مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلم ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار رئیس قوه قضائیه با جمعی از علما و روحانیون شیعه و سنی در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: توفیقی است در جمع علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان و مطالب بسیار قابل توجهی مطرح شد.

رئیس قوه قضاییه در زمینه علم و عالم نیز گفت: علم دانشی نسبت به حقایق حقه اخلاق فاضله و کریمه و علم نسبت به احکام و باید ها و نبایدهای الهی است.

وی ادامه داد: فقه و آموزه های دینی می‌تواند باورها، اخلاق و احکام را در بین افراد شکل دهد، در آموزه های دینی آنچه برای یک عالم اهمیت دارد علم و علم افزایی است که در حوزه اول یعنی علم و دانش و حوزه دوم تبلیغ و حوزه سوم اجرا است.

رئیسی بیان کرد: در حوزه علم حوزه های علمیه اهل سنت و شیعی باید ضمن استفاده از منابع غنی دینی فقهی تلاش کنند به دور از هر گونه اندیشه تحجر و انتقاد آن را فرا گیرد و یقین کنند آنچه باعث سعادت دنیا و آخرت است برقراری جامعه مبتنی بر آموزه های دینی باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز