خبرگزاری کار ایران

حسینی بوشهری تاکید کرد:

حضور پر رنگ مدیران حوزه‌های علمیه در مقابله با دشمنان اسلام

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۶۳

امروزه با هجمه‌های فرهنگی و دینی دشمنان اسلام حضور و وظایف مدیران حوزه‌های علمیه در مقابل آنها باید پررنگ‌تر شود.

ایلنا: مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: امروزه با هجمه‌های فرهنگی و دینی دشمنان اسلام حضور و وظایف مدیران حوزه‌های علمیه در مقابل آن‌ها باید پررنگ‌تر شود.

به گزارش ایلنا از آمل، سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه مازندران که در سالن اجتماعات ولی عصر(عج) ارشاد اسلامی آمل برگزار شد، با بیان اینکه مسئولیت حوزه‌های علمیه در خطیر درس، بحثو پژوهش و آموزه‌های دینی به علاقمندان به درس‌های حوزوی است، یادآور شد: با توجه به این آموزه‌ها باید از خود بپرسیم که چه انتظاری از این حوزه‌هاست و در حوزه‌های علمیه چه خروجی دارد.

وی با تاکید براینکه از استان مازندران علما و اندیشمندان بزرگی برای گسترش آموزه‌های دینی و مذهبی بلند شده است، اظهار داشت: در صورت نبود این علمای گرانقدر مطمئنا وضعیت حوزه‌های علمیه کشور به این شکل در نمی‌آمد و کشور ما با سرگشتگی دینی به سر می‌برد.

حسینی بوشهری با اعلام اینکه وظایف مدیران حوزه‌ها به شکل دیگر در آمده است، اذعان داشت: امروزه دیگر کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها نیستند که جامعه ما را تهدید می‌کنند بلکه دشمنان به گونه‌های دیگر به نابودی نظام ما دست برده‌اند.

دشمنان با انتشار فیلم‌های ماهواره سعی در تخریب ذهنیت شیعه دارند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در نقاط مختلف کشورهای اسلامی به تبلیغ ضد دینی می‌پردازند، افزود: آن‌ها با سرمایه‌گذاری‌های فراوان سعی دارند با تبلیغ سوء و استفاده از تکنولوژی روز با عنوان ماهواره به تخریب ذهنیت جوانان بپردازند.

وی تصریح کرد: نابودی شیعه و مسلمانان در کشورهای اسلامی و اشغال کشور‌هایشان از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که طی این سال‌های اخیر به کار برده‌اند.

حسینی بوشهری یکی از دیگر اهداف نابودی جهان اسلامیت را تهاجم فرهنگی و تسلیم فرهنگی در بین جوانان بیان کرد و گفت: متاسفانه امروزه ما در خیابان‌ها افرادی را مشاهده می‌کنیم که با شکل‌های مختلف تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفتند که این بار سنگینی بر دوش حوزه‌های علمیه است.

با حضور فرزندان در حوزه‌های علمیه به حفظ مرزهای فکری و اعتقادی بپردازیم

این استاد حوزه با اعلام اینکه همان‌گونه که در گذشته فرزندان جهت دفاع از کشور به جبهه ‌فرستاده می‌شد امروزه باید فرزندان را به حوزه‌های عملیه تشویق کنیم، ابراز داشت: با حضور آن‌ها در حوزه‌ها باید به حفظ مرزهای فکری و اعتقادی بپردازیم.

وی تاکید کرد: مدیران حوزه‌های علمیه باید نظام آموزشی را متناسب با نیاز امروز جامعه مورد توجه مخاطب و فرهیختگان قرار دهند.

بوشهری از طلبه‌های حوزوی خوستار شد تا خوب بخوانند، عمل کنند، به مردم درست آموزش دهند و زمینه‌های دینی و مذهبی را فراهم کنند.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین کار روحانیت روی سه بعد اخلاق، علم و بینش است که باید بر این اصل توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید در اجرای آموزه‌های دینی با برنامه‌ریزی پیش بروند، یادآور شد: با توجه به شکل‌گیری ده‌ها رشته‌های حوزوی باید به نحو احسن از این علم مورد استفاده برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز