خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبرداد:

پیش‌بینی 28 نقطه برای احداث تیرپارک در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۸۹۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: 28 نقطه در این استان برای احداث تیر پارک مد نظر قرار گرفته است.

علی خانقائی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، از صدور فراخوان جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت و توسعه «تیرپارک‌ها» در کنار مجتمع‌های خدماتی و رفاهی خبر داد و افزود: یکی از اولویت های این سازمان در راستای افزایش ایمنی تردد و پیش بینی امکانات رفاهی لازم برای استراحت رانندگان ناوگان عمومی بار در طول سفر، ساخت و توسعه تیر پارک ها است.

وی بر ضرورت ارائه بهتر خدمات مورد نیاز به رانندگان ناوگان باری ترانزیتی ایرانی و خارجی در محورهای ارتباطی سیستان و بلوچستان تاکید کرد و بیان کرد: تاکنون 2 باب تیر پارک در مجاورت پایانه های مرزی میلک و میرجاوه برای ارائه خدمات  بهتر به رانندگان وسائط نقلیه ایرانی و خارجی و سرنشینان آنها ساخته شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به اینکه بندر راهبردی چابهار در آینده ای نزدیک پس از تکمیل زیر ساخت‌های لازم به یکی از شاهراه‌های ترانزیت و قطب بزرگ تجاری و اقتصادی کشور تبدیل می‌شود سرمایه گذاری در ساخت تیرپارک در محور های مواصلاتی این استان، فعالیت اقتصادی سودمندی محسوب خواهد شد.

خانقائی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث تیرپارک‌ها افزود: این سرمایه‌گذاران می‌توانند درخواست خود را برای سرمایه گذاری در زمینه احداث تیرپارک به صورت موردی و یا زنجیره ای، به این اداره کل اعلام نمایند.

وی بر حمایت اداره کل حمل و نقل و راهداری سیستان و بلوچستان از سرمایه گذاران در ساخت تیر پاک در مسیرهای ارتباطی این استان تاکید کرد و گفت حداقل سرمایه گذاری لازم جهت احداث یک مجموعه تیرپارک در حال حاضر حدود 30 میلیارد ریال برآورد می شود.

گفتی است تیرپارک مجموعه های حمل و نقلی هستند که به منظور تمرکز خدمات مورد نیاز رانندگان وسایل نقلیه ایرانی و خارجی و سرنشینان آنها در طول جاده‌های ترانزیتی کشور احداث شده‌اند و در بحث حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای از اهمیت زیادی برخوردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز