خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان مطرح کرد:

نیاز به 1500 مگاوات نیروگاه برق تا رسیدن به وضعیت مطلوب در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۷۳۷

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان برای رسیدن به وضعیت مطلوب 1500 مگاوات نیروگاه برق نیاز دارد.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا، مهندس جاهد در مراسمی که با حضور وزیر نیرو به منظور کلنگ زنی سیکل ترکیبی زاهدان و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه گازی 42 مگاواتی ساخت داخل در زاهدان برگزار شد‌، گفت: برق استان سیستان و بلوچستان از نقطه نظر مقایسه در وضعیت مطلوبی است به طوریکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹/۹ درصد روستاها در سیستان و بلوچستان از نعمت برق بهره مند هستند.

جاهد افزود: حجم تاسیسات برق سیستان و بلوچستان با کلانشهر هایی مانند تهران برابر است که نشان از اقدامات شایسته برق استان است.

وی افزود: ما ۱۸ واحد ۲۵ مگاواتی در استان داریم که در زاهدان کنارک و چابهار  نیروگاه نصب شده است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه ما در شهرهای شمالی استان، نیروگاه نداریم و تنها یک نیروگاه ۴۰ مگاواتی در زاهدان است.

وی خاطر نشان کرد: تراز تولید و مصرف برق استان ۴۰ درصد منفی است و این ۴۰ درصد برق را از شبکه می‌گیریم به این معنی که ما باید ۶۶۰ مگاوات از شبکه سراسری برق بگیریم.

جاهد عنوان کرد: برای اینکه فقط بتوانیم به مصرف  برق استان پاسخ دهیم بیش از ۶۵۰ مگاوات تولید عملی نیازمندیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان عنوان کرد: باید بتوانیم از هدر رفت سرمایه جلوگیری کنیم و برای رسیدن به وضع مطلوب ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه نیاز است که یک نیروگاه امروز کلنگ زنی شد.

 وی ضمن ابراز امیدواری درخصوص تبدیل سیستان و بلوچستان به عنوان هاب انرژی در منطقه گفت: آغاز عملیات اجرایی سیکل ترکیبی زاهدان نه تنها نوید بخش حل شدن مشکلات برق استان است بلکه به عنوان هاب انرژی و صادرات به کشور های همسایه است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز