خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی خبرداد؛

رسانه‌های دولتی از لیست دریافت یارانه حذف می شوند

کد خبر : ۶۵۷۴۸۳

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی کشور گفت: رسانه هایی که متعلق به حکومت و وابسته به دولت هستند از لیست دریافت یارانه حذف می شوند.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا‌، نشست هم اندیشی مدیران رسانه، نشریات محلی، خبرگزاری ها و روزنامه‌های کشوری در سیستان و بلوچستان، با مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در زاهدان برگزار شد.

محمدرضا دربندی در این نشست ضمن اشاره به نقش تاثیر گذار رسانه‌ها در جامعه، اظهار داشت: حدود ۶ ماه است که مسئولیت مطبوعات داخلی را برعهده گرفته‌ام و در این مدت  براساس آسیب‌شناسی‌هایی صورت گرفته مسائل و مشکلات رسانه‌ها را اولویت بندی و پیگیری کرده‌ایم.

وی افزود: در تلاشیم برای سفرهای استانی، مناطقی که از امکانات کمتری برخوردارند را در اولویت قرار دهیم از این رو سیستان و بلوچستان سومین استانی است که به آن سفر کرده ام.

وی با اشاره به فعالیت 9 هزار و 300 رسانه دارای مجوز در کشور ، خاطر نشان کرد: از این تعداد 2 هزار و 300 مورد سایت و خبرگزاری هستند که هزار مورد آن غیر فعال هستند.

دربندی ضمن اشاره به فعالیت 30 خبرگزاری در سراسر کشور گفت: تعداد خبرگزاری‌های فعال در ایران بالا و چشمگیر است که این مهم بیانگر اهمیت فعالیت رسانه ها در این کشور است‌.

وی در ادامه گفت: هیئت نظارت بر مطبوعات ،نشریاتی که زیر 10 درصد انتشار دارند را لغو مجوز می کند، همچنین در تلاشیم تا این عدد به 20 درصد افزایش یابد تا رسانه های غیر فعال صلب امتیاز شوند.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی عنوان کرد: اقدام مثبت دیگری که در جهت جلوگیری از افزایش نشریاتی که تنها به دلیل اخذ یارانه و حمایت های مطبوعاتی ثبت نام می شوند صورت گرفته، جلوگیری از پرداخت یارانه به این نشریات تا مدت سه سال است.

وی افزود : توجه ویژه به بدنه اصلی مطبوعات که همان خبرنگاران هستند، رویکرد اصلی بنده از ابتدای پذیرش این مسئولیت بوده است.

دربندی سهمیه بیمه پایه 3000 نفری خبرنگاران و بیمه تکمیلی آنان را از دیگر اقدامات اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی دانست و افزود: در تلاشیم تا وام های کم درصد برای حل مشکلات خبرنگاران در نظر گرفته شود.

دربندی در ادامه گفت: طبق بندهای قانون مطبوعات ، مدیران مسئولی که خبرنگاران خود را بیمه نکنند از لیست دریافت یارانه حذف خواهند شد‌.

وی با اشاره به پرداخت 21 میلیارد تومان یارانه به نشریات ، خاطر نشان کرد: ساختارمند کردن مطبوعات و رسانه ها از دیگر رویکردهای اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های کشور است‌.

دربندی با اشاره به مشکلات برخی از مطبوعات و گلایه های آنان از گرانی کاغذ ، گفت: دلایلی مانند ممنوعیت قطع درختان و افزایش نرخ دلار سبب افزایش قیمت کاغذ شده از این رو کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته کاغذ» در وزارت ارشاد تشکیل شده که مشکلات مربوط به این حوزه را مرتفع می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز