خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مطرح کرد:

ضرورت ایجاد پایگاه‌های امدادرسانی هلال احمر در مناطق صعب العبور سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۱۱۲

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد پایگاه امداد رسانی در مناطق صعب العبور استان، یکی از نیازهای جدی هلال احمر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول راشکی صبح امروز در نشست‌خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: ۴۰ هزار و ۷۹۹ نفر در حوزه امداد و نجات در سیستان و بلوچستان به صورت عام المنفعه فعالیت دارند.

وی افزود: هفته هلال احمر از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت .

راشکی با بیان اینکه، شعار امسال جمعیت هلال احمر( همه جا برای همه) نامگذاری شده ، افزود: در طرح ملی ایمنی و سلامت که هدف از آن تکریم مهمانان نوروزی،فرهنگ سازی در زمینه سفر، کاهش تلفات جاده ای، کاهش خطای انسانی و خطرات حادثه ساز است سه مسئله اصلی ایمنی ، سلامت و فرهنگی همواره مدنظر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تعداد کل حوادث استان ۲۲۴ مورد بوده که از این تعداد ۴۰ مورد حوادث جاده ای ، ۲ مورد حوادث ساحلی ، ۲ مورد حوادث شهری و ۲ مورد هم حوادث کوهستان است.

راشکی بیان کرد: در سال ۹۷ از مجموع ۱۵ هزار و ۶۷۳ نفر اسکان کل کشور، ۶ هزار و ۶۶۰ نفر سهم اسکان استان در جاده ها بوده است.

وی با اشاره به حوادث نوروز ۹۷ عنوان کرد: پوشش امدادی آتش سوزی روستای منطقه چادران شهرستان کنارک، مصدومیت دو نفر از نجات گران در حین عملیات را در پی داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی فرشتگان رحمت تصریح کرد: تعداد سبدهای توزیع شده ۳۱۲۰ به ارزش ریالی ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون بوده است که ارزش ریالی هر سبد ۱ میلیون ریال می‌باشد.

وی افزود: در هفته هلال احمر به صورت نمادین طرح های آموزش به ۳۰ هزار دانش آموز در قالب طرح دادرس ارائه می دهد.

راشکی با بیان اینکه تعداد دانشجویان مرکز علمی کاربردی هلال ۲۷۲ نفر است،گفت: این مرکز در مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته های امداد سوانح، خدمات سلامت دارو یاری ، مدیریت امداد و سوانح طبیعی و مدیریت امداد و نجات فعالیت دارند.

وی در پایان ضمن اشاره به برنامه های هفته هلال احمر، افزود: آموزش طرح دادرس، شروع آموزش کمک های اولیه ویژه مدارس ، شروع دوره های کمک های اولیه حضوری و نیمه حضوری و غیر حضوری در سطح شعب استان ، استقرار کانتر آموزش در سینما هلال ، استقرار غرفه آموزش در بازارچه محلی مجتمع سینمایی هلال ، برگزاری کارگاه های آموزشی توجیه و آگاه سازی گروه های چهارگانه در برنامه خادم در سطح استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز