خبرگزاری کار ایران

وضعیت مبهم استخدام مربیان حق التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۲۱۵

۴هزارو ۸۷۶ نفر از مربیان حق الدریسی سازمان اموزش فنی و حرفه‌ای کشور با استناد به مصوبه نمایندگان مجلس خواستار تبدیل وضعیت خود از حق ا لتدریس به قرارداد دائم هستند.

نماینده مربیان حق التدریس اداره فنی و حرفه‌ای استان سیستان بلوچستان اعلام کرد: ۴هزارو ۸۷۶ نفر از مربیان حق الدریسی سازمان اموزش فنی حرفه‌ای کشور با استناد به مصوبه نمایندگان مجلس خواستار تبدیل وضعیت خود از حق ا لتدریس به قرارداد دائم هستند.

«شهرام میر» با اعلام این خبر، به ایلنا گفت: سال ۹۱ بامصوبه‌ای که از سوی نمایندگان مجلس مبنی بر تبدیل وضعیت قرار داد مربیان حق التدریسی به دولت ابلاغ شد، شعلهٔ امیدی در دل مربیان حق التدریس سراسر کشور روشن شد تا بلکه تغییراتی در انعقاد قرارداد‌ها اتفاق بیافتد.

او با بیان اینکه این مصوبه تا به امروز اجرایی نشده است افزود: ۴ هزارو ۸۷۶ مربی در ادارات فنی و حرفه‌ای سراسر کشور به صورت حق التدریس مشغول به کارند به دلیل نداشتن ثبات شغلی و هم‌چنین ضعف حقوق و دستمزد، ابراز نارضایتی می‌کنند.

وی در ادامه بااشاره به نامهٔ رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس دولت وقت در تاریخ ۲۴/۵ / ۹۱ به شماره ۲۱/۲۸۳۲۷، اظهار داشت: رئیس مجلس در این نامه ختاب به رئیس جمهور وقت قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان فنی حرفه‌ای کشور رابه رسمی وپیمانی ابلاغ کرده است.

«میر» با بیان اینکه مربیان حق التدریس مشکلات تبدیل وضعیت قرار داد خود را با تعداد زیادی از دیگرمسئولان دولتی مطرح کرده‌اند، افزود: با وجود ابلاغ قانون تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس از سوی مجلس، متاسفانه دولت به دلایل نامعلومی اجرای آن را به تاخیر می‌اندازد.

به گفته وی، ۷۵% از کل آموزشهای مهارتی سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور بر عهده مربیان حق‌التدریس با مدارک تحصیلی فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس است. که آنان علاوه بر مراکز آموزشی ثابت در سایر مراکز آموزشی کشور همانند، دانشگا‌ها، زندان‌ها، آموزش روستائیان، پادگان‌ها، صنایع و دانش آموزان کارودانش… فعالیت آموزشی دارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه مربیان حق‌التدریس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای از متولیان اصلی آموزش در کشور ند، از حداقل امنیت شغلی و از کمترین حقوق مادی و معنوی در سازمان برخوردار هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: برای مثال حقوق دریافتی یک مربی با مدرک کار‌شناسی با ۵ سال سابقه با احتساب حق مسکن، عیدی، سنوات، بن خواروبار، حق عائله‌مندی و دیگر مزایا نزدیک به حداقل های قانونی است.

او در پایان سخنان خود اظهار کرد: توجه به خواسته‌های مربیان حق التدریس که با حداقل دریافتی در زمره محروم‌ترین اقشار جامعه کارگری به شمار می‌روند، همواره باید در اولویت‌ کاری هر مقام مسئولی قرار گیرد تا بتوانیم جامعه‌ای سالم و بدون دلالی نیروی انسانی داشته باشیم.

لازم به ذکر است، پی گیری خبر نگار ایلنا برای پاسخ مسئولان سازمان فنی حرفه ای در زمینه وضعیت استخدامی مربیان حق التدریسی تا لحظه ارسال خبر بی نتیجه ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز