خبرگزاری کار ایران

1393 خانوار زاهدانی تحت پوشش طرح کالابرگ طرح امنیت غذایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۶۰۹

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان زاهدان گفت: 1393 خانوار زاهدانی تحت پوشش طرح کالابرگ طرح امنیت غذایی قرار دارند.

امان الله شاقوزایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: ارتقای امنیت غذایی یکی از مهم ترین اهداف دولت سیزدهم است و مرحله جدید طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال از روز ۵ بهمن ماه آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح 1393 خانوار زاهدانی مشمول کالابرگ طرح امنیت غذایی شده‌اند که برای دهک اول تا‌ پنجم یک میلیون تومان به ازای هر نفر و در دهک ششم و هفتم، 600 هزارتومان به هر نفر اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه این طرح فقط برای کودکان زیر 5 سال است، افزود: در بهمن ماه مرحله ۲ و ۳ کمک حمایتی بصورت یکجا برای سرپرست خانوارهای مشمول واریز شده که برای هر فرزند زیر ۵ سال در دهک یک تا پنج ۲ میلیون و برای دهک شش و هفت ۱ میلیون و  ۲۰۰ هزار تومان واریز شده است. اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک به سرپرست خانوارهای مشمول صورت گرفته و تاکید می شود برای خانوارهایی که پیامک ارسال نشده به فروشگاه‌ها مراجعه نکنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان زاهدان خاطر نشان کرد: قبلاً طرح کالابرگ تنها ۱۱ قلم کالا را در بر می‌گرفت اما اکنون به ۱۶ قلم افزایش یافته چرا که خانواده‌ها باید علاوه بر لبنیات، پروتئین و ...، ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های لازم را برای تأمین میزان انرژی مورد نیاز دریافت کنند و برای تحقق این امر، سبزیجات و میوه‌جات هم اضافه شده است.

وی افزود: ۱۱ قلم طرح کالابرگ شامل لبنیات از جمله شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ و پروتئین‌ها شامل گوشت‌‌مرغ و گوشت‌قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج بود که اکنون سبزیجات و میوه‌جات نیز به این اقلام افزوده شد.

شاقوزایی با اشاره به نحوه خرید این اقلام کالایی گفت: ۱۱ قلم اعلامی دارای بارکد هستند و به اقلامی که جدیداً اضافه گردید نیز بارکد منحصر به فرد درج شد و اگر افراد مشمول طرح به فروشگاه مراجعه کنند می‌توانند خرید را انجام دهند.

وی با اشاره به لیست فروشگاه‌ها نیز گفت: این خانوارها برنامه کاربردی "شما" را نصب کنند، زیرا لیست اقلام و فروشگاه‌های دارای شرایط در این برنامه قابل مشاهده و بررسی است.

شاقوزایی عنوان کرد: با توجه به مشکلات معیشتی موجود در سیستان و بلوچستان و بویژه حاشیه شهر زاهدان و مناطق روستایی و عدم برخورداری برخی از کودکان کم برخوردار از مواد غذایی غنی، این طرح کمک بزرگی به رشد و سلامت این کودکان می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز