خبرگزاری کار ایران

موسوی در گفت‌وگو با ایلنا:

باید برای مردم فرهنگ‌سازی شود که خودرو یک کالای مصرفی است، نه سرمایه‌ای/ استفاده از نظرات نمایندگان مجلس دهم در جریان بررسی وضعیت بازار خودرو

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۹۴۵

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز خودرو از یک کالای مصرفی تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است که باید با فرهنگ‌سازی مردم را مجاب کنیم که خودرو فقط یک کالای مصرفی است.

سید نظام الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تشکیل کارگروه بررسی وضعیت بازار خودرو در مجلس یازدهم گفت: مسئله و موضوع خودرو برای بخش عمده‌ای از مردم از نظر قیمت، کیفیت و توزیع موجب دغدغه شده است. امروز آنان درباره کیفیت خودروی داخلی حرف و حدیث‌هایی دارند که باید شنیده و دغدغه‌شان در این مورد برطرف شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خودرو مسئله‌ای است که بخش زیادی از مردم با آن مستقیم و غیرمستقیم درگیر هستند؛ چراکه چه آن‌هایی که خریدار خودرو هستند و چه آنهایی خودرو ندارند، تاثیرش را روی زندگی‌شان حس می‌کنند. 

موسوی با اشاره به تحقیق و تفحص‌های صورت گرفته از بازار خودرو بیان کرد: در ادوار مختلف مجلس دوستانی به مسئله خودرو ورود پیدا کردند و تحقیق و تفحص‌هایی نسبت به این موضوع انجام دادند اما معمولا به فرجام نرسید؛ آخرین آن هم در مجلس دهم بود که علیرغم این‌که نمایندگان زحمات خوب و زیادی کشیدند، سرانجامی نداشت.

وی ادامه داد: اطلاع دارم دوستانی که در موضوع تحقیق و تفحص خودرو کارهایی را انجام دادند اطلاعاتی خوبی به دست آوردند بر همین اساس با اطلاعاتی که به دست آمده با جمعی از دوستان و نمایندگان مجلس یازدهم حتی قبل از شروع کار این مجلس با توجه به دغدغه‌هایی که بین مردم وجود داشت، سلسله جلساتی را با صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه برگزار کردیم که هنوز هم این جلسات به صورت هفتگی در حال برگزاری است.

موسوی تاکید کرد: بررسی موضوعاتی مانند قیمت، کیفیت، توزیع و بعضی از مسائل که درباره تخلفات و شبهات چه در مسئله خود خودرو چه قطعه‌سازها وجود دارد را در دستور کار داریم. قطعا با نمایندگان مجلس دهم که در این زمینه تحقیق و تفحص انجام داده‌اند صحبت و از نظرات‌شان استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: احتمالا ما رویدادهایی را هم با حضور نمایندگان، صاحب‌نظران و خودروسازان که حرف‌های آنان هم باید شنیده شود، برگزار خواهیم کرد تا انشاالله بتوانیم یک جمع‌بندی تخصصی و خوب داشته باشیم که ماحصل آن تبدیل به کار پارلمانی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید در زمینه قانون‌گذاری و نظارت در حوزه خودرو تحولاتی صورت گیرد، گفت: مجلس باید از همه ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد، استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: البته مسائلی که امروز در خصوص خودرو بیان می‌شود، چیزی نیست که بشود یک شبه در آن تحول ایجاد کرد بلکه باید با سنجیدن تمامی جوانب و شنیدن دغدغه‌های مردم و خودروسازان که طبیعتاً حرف‌هایی دارند، تصمیماتی بگیریم که وضعیت را سامان‌دهی کند. 

موسوی با اشاره به نقش ایده‌پردازان و صاحب‌نظران در سامان‌دهی بازار خودرو گفت: ما ایده‌پردازان خوبی در حوزه خودرو داریم که صدایشان به جایی رسیده نمی‌شود، باید از این افراد استفاده کنیم و سپس با جمع‌بندی و تقاطع‌گیری در هر کدام از این حوزه‌ها، موانع را بررسی و جایی که نیاز به نظارت، قانون‌گذاری و رایزنی دارد، اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی یادآور شد: در حوزه قیمت خودرو هم باید اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت تمام شده خودرو به دست بیاوریم؛ چراکه امروز مهم‌ترین بحثی که مطرح می‌شود بحث تفاوت قیمت از کارخانه تا بازار است که این خودش یک رانتی را ایجاد می‌کند و یا در ثبت نام خودرو مسائل مختلفی مطرح می‌شود که امیدوارم بتوانیم هرکدام از این موضوعات را در جای خودش بررسی و نتیجه را به مردم اطلاع‌رسانی کنیم. 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است که این وجه مربوط به مردم است و ما  باید با یک فرهنگ‌سازی آنان را متقاعد کنیم که خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ا‌ی نیست بلکه یک کالای مصرفی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز