خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضائیه:

یک جریان خودبین نمی‌خواهد بگذارد مردم دنیا از حقوق انسانی برخوردار باشند

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۵۴۴

رئیس قوه قضائیه گفت: یک جریان خودبین، خود بزرگ‌بین و مستکبر نمی‌خواهد بگذارد که مردم دنیا از حقوق انسانی برخوردار باشند. کسانی که خود را حامی حقوق بشر می‌دانند خود بیش از دیگران آن را تضییع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در همایش حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که صبح امروز در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به مساله فلسطین گفت: مسلمان، یهودی و مسیحی همه حق انتخاب دارند بگذارید انتخاب کنند، حل مساله فلسطین در انتخاب آزاد همه فلسطینان است این پیشنهادی است که از ناحیه رهبری انقلاب هم بر آن تاکید شده است.

وی ادامه داد: نگاه به حق تعیین سرنوشتی که نمی‌گذارند خودشان تعین کنند در یمن هم به همین ترتیب است و نمی‌گذارند پای صندق رای بروند و انتخاب کنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه یک جریان خودبین، خود بزرگ‌بین و مستکبر نمی‌خواهد بگذارد که مردم دنیا از حقوق انسانی برخوردار باشند، گفت: کسانی که خود را حامی حقوق بشر می‌دانند خود بیش از دیگران آن را تضییع می‌کنند.

وی با اشاره به تضییع حقوق سیاهان در آمریکا گفت‌: می‌شود لیست بلند بالایی از تضییع حقوق مردم آمریکا تهیه کرد چه برسد به حقوق کشورهای آفریقایی و دیگر کشورها، آنهایی که داعیه حقوق انسان دارند بزرگترین ضایع‌کننده حقوق انسان‌ها هستند.

رئیسی خاطرنشان کرد: آنچه که به عنوان بیانیه قاهره منتشر شد، کار ارزشمندی است و باید از این نمونه اسناد که مورد توجه همه مسلمانان باشد، تهیه شود و در آن بگوییم که اسلام بزرگترین تضمین‌کننده حقوق انسان در عالم و مالجأ و ماوای همه ستم‌دیدگان در عالم است و با قانون اسلام می‌شود با ظالمان روبرو شد.

رئیسی با اشاره به کرامت انسانی و کرامت ذاتی انسان‌ها گفت: همه انسان‌ها دارای حق آزادی بیان و قلم هستند و خداوند در قرآن قبل از اینکه از حقوق «حق الله» صحبت کند از «حق الناس» می‌پرسد.

وی افزود: اگر حقوق بشر به تنها به عنوان یک حقوق انسانی دیده شود، می‌شود مانند عراق که یک روز حامی حقوق بشر و روز دیگر ضدحقوق بشر معرفی می‌شود چراکه تفسیر تمام جنایاتی که نظام سلطه انجام می‌دهد، دست خوشان است.

رئیسی با اشاره به جنایات آمریکا تصریح کرد: آنچه که در هیروشیما و در دیگر نقاط عالم در تضییع حقوق انسان‌ها می‌بینیم و آنچه که در جنگ‌های اول و دوم در تضییع حقوق مردم و نظام سلطه دیدیم آن بود که آنها اسلام را مانع جنایات خود می‌دانستند.

رئیس قوه قضاییه با تصریح اینکه در جای جای منطقه و عالم، جنگ اراده وجود دارد و پیروزی قطعی از آن کسانی است که در راه خدا گام برداند، گفت: می‌بینیم که در جنگ اراده‌ها و علیرغم همه قدرت‌های مادی مستکبران، دست برتری از آن جبهه انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: کارهای آنها نه با دموکراسی، نه با میثاق‌های بین‌المللی و نه قوانین خودشان سازگار نیست و با هیچ عقل و تدبیری نمی‌سازد.

رئیسی ادامه داد: در سرکوب کردن مردم بحرین و عربستان و کارهایشان در منطقه امتداد راهبردی آنها است و در مقابل اما امتداد راهبردی ما در آفریقا و عالم حقوق بشر از نگاه اسلام و از نگاه جمهوری اسلامی است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: این امتداد راهبردی آن نگاهی که انسان حق تعیین سرنوشت خودش را دارد، آزادی و استقلال برای ملت‌ها را می‌خواهد و از آزادی بیان و قلم دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه دفاع از مردم فلسطین و آزادی آنها بخشی دیگر از راهبرد ما است، گفت: نگاه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسان و نگاه آزادی انسان و استقلال انسان‌ها برتری نهایی را خواهد داشت و پیروز خواهد بود.

رئیسی در پایان با اشاره تشویق شیخ زکزاکی در برنامه ستاد حقوق بشر این کار را نمادین و برای رواج حق‌خواهی و حق‌طلبی دانست و تاکید کرد: وجه مشترک افرادی که در این برنامه هستند، ایستادگی در مقابل استکبار و آزادی‌خواهی و حق‌خواهی و حق‌طلبی آن‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز