خبرگزاری کار ایران

سفیر سابق انگلیس در سوریه:

سیاست‌گذاران خاورمیانه تصمیم ترامپ را جدی نمی‌گیرند/ افزایش فشارها برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۲۸۹

سفیر سابق انگلیس در سوریه، اقدام ترامپ علیه سپاه را عامل افزایش فعالیت‌های ضدآمریکایی سپاه پاسداران ایران دانست و گفت:تصمیم ترامپ از سوی هیچ کدام از سیاست‌گذاران خاورمیانه جدی گرفته نخواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «پیتر فورد» سفیر سابق انگلیس در سوریه در واکنش به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی، گفت: این تصمیم در واقع با این  هدف  بوده است که از این طریق ترامپ به بنیامین نتانیاهو کمک کند تا بتواند پیروز انتخابات شود.

این مقام انگلیسی اضافه کرد: تصمیم ترامپ در واقع تلاش جدی برای تاثیرگذاری بر سیاست‌های ایران نیست. به نظر من تصمیم ترامپ از سوی هیچ کدام از سیاست‌گذاران خاورمیانه جدی گرفته نخواهد شد اما شاید در مدت زمانی کوتاه و مقطعی بتواند تاثیرات کم و محدودی داشته باشد.

سفیر سابق انگلیس در ادامه اظهار کرد: تصمیم ترامپ در واقع موجب کاهش اعتماد بین‌المللی به وی می‌شود اما تاثیری بر ایران نخواهد داشت؛ چراکه ایران مدت‌هاست با تحریم‌های آمریکا مواجه است.

فورد گفت: این تصمیم ترامپ منجر به افزایش فعالیت‌های ضدآمریکایی سپاه پاسداران و نیروهای تحت حمایت ایران در عراق خواهد شد و فشارها برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز