خبرگزاری کار ایران

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر خبر داد:

اعزام یک فروند لایروب فوق سنگین به مناطق سیل‌‌زده شمال کشور

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۷۵۰

فرمانده پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر از اعزام یک دستگاه لایروب فوق سنگین و مجهز توسط دو فروند هواپیمای باربری نیروی هوایی ارتش به مناطق شمالی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناخدایکم عرشه و ستاد جلیل مقدم با اشاره به تدبیر امیر فرماندهی کل ارتش و بنابر دستور امیر دریادار حسین خانزادی گفت: یک فروند لایروب فوق سنگین و مجهز نیروی دریایی ارتش جهت امدادرسانی به مناطق شمالی کشور اعزام شد.

وی ادامه داد: این فروند لایروب توانایی پمپاژ ۱۰۰۰ متر مکعب مایعات را در هر ساعت دارا است که از دو دستگاه موتور دیزل باقدرت ۱۰۰اسب بخار و همچنین دارای دو دستگاه پمپ به توانایی هرکدام ۵۰۰متر مکعب مایعات در هر ساعت می باشد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر با اشاره به وجود یک کارتر جهت جاباجایی و کندن گل و لای از بستر رودخانه تا مصافت ۱۰۰ متر اظهار داشت: این دستگاه با وزن ۲۲ تن دارای سه عدد پانتوم به وزن شش تن است که قادر است در هر ساعت ۵۰ مترمکعب لایروبی انجام دهد.

در این گزارش آمده است: دو فروند هواپیمای ایلوشین و سی ۱۳۰ از پایگاه هوایی شهید دوران برای کمک به سیل‌‌‌زدگان استان گلستان به فرودگاه بین‌‌المللی آبادان اعزام و پس از بارگیری دستگاه‌های فوق سنگین لایروب نیروی دریایی خرمشهر عازم فرودگاه بین‌‌‌المللی گرگان شدند.

بنابر این گزارش، به علت فوق سنگین بودن دستگاه‌های لایروب نیروی دریایی ارتش و آبگرفتگی جاده‌‌های استان گلستان، ترابری زمینی امکانپذیر نبوده و از طریق ترابری هوایی این ماموریت در حال انجام است و ان‌‌شاالله تا دقایقی دیگر به فرودگاه گرگان می‌‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز