خبرگزاری کار ایران

منصوری در سومین کنگره سراسری زنان مسلمان نواندیش:

وزارت کشور قانون احزاب را اصلاح کنند/ نگاه به احزاب باید ایجابی باشد

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۹۴۴

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: به نظر نمی‌رسد با این شرایط ما بتوانیم ظرفیت قابل توجهی پیش روی احزاب ایران داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آذر منصوری در سومین کنگره سراسری جمعیت زنان مسلمان  نواندیش با بیان اینکه یاد همه مردان و زنانی که برای اعتلای ایران زمین از جان خود مایه گذاشتند و چراغ امید را در این بزنگاه سخت روشن نگه داشتند، به ویژه زنان صلح‌جو و اصلاح‌گرایی که چراغ نواندیشی را روشن کردند، گرامی‌ می‌داریم، گفت: سومین کنگره سراسری جمعیت زنان مسلمان نواندیش با دستور کار انتخاب شورای مرکزی و انطباق اساس‌نامه و مرام‌نامه با قانون جدید احزاب آغاز می‌شود.

وی با انتقاد از وضعیت احزاب و فعالیت حزبی در کشور بیان کرد: در مظلومیت تحزب و کار حزبی بسیار صحبت کردیم، پر واضح است عدم پایایی احزاب در ایران، علاوه بر عوامل متعدد که مانع از حضور موثر احزاب به عنوان کنشگران و بازیگران اصلی عرصه سیاست در کشور می‌شود؛ به نگاه ساختار قدرت هم باز می‌گردد، باید مشخص شود که این نگاه سلبی است یا ایجایی.

قائم مقام جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان اینکه از این فرصت استفاده می‌کنم و انتقادات  خود را نسبت به مواجهه با احزاب مطرح می‌کنم، گفت: اساس‌نامه و حتی چارچوبی به احزاب ارائه شده است. می‌پذیریم کار حزبی در این شرایط با دشواری‌های متعدد مواجه است و آن را انجام دهیم آن هم با وجود آنکه هیچ مزیتی ندارد بلکه هزینه‌هایی هم دارد که به خاطر وجود احزاب است؛ علی‌القاعده رویکرد ساختار قدرت باید ایجابی باشد.

وی تاکید کرد: فعالیت در این شرایط کاملا داوطلبانه است؛ اگر احزاب اساسنامه‌های خودشان را کنار بگذارند و بر  اساس‌نامه‌ای که وزارت کشور ارائه داده است، فعالیت کنند دیگر این نگاه ایجابی نیست و سلبی است.

منصوری ادامه داد: اینکه به مجموعه‌ای از فعالان سیاسی که مبادرت به یک فعالیت داوطلبانه کردند آن قدر تاکید کنیم که از یک اساس‌نامه پیروی کنند درست نیست. به طور مثال ما در اساس‌نامه خودمان از واژه هیات داوری استفاده کردیم  که گفتند به هیأت بازرسان تغییر دهید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌رسد با این شرایط ما بتوانیم ظرفیت قابل توجهی پیش روی احزاب ایران داشته باشیم. از این فرصت استفاده می‌کنم از مسئولان وزارت کشور و خانه احزاب می‌خواهم که این قانون را اصلاح کنند تا چراغ احزاب از این روشن‌تر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز