خبرگزاری کار ایران

راکعی با اشاره به رویکرد اعتدال دولت:

امیدواریم دیگر شاهد برخورد با احزاب نباشیم

کد خبر : ۱۱۴۴۱۵

اشخاصی که متهم هستند را باید علنی و قانونی محاکمه کرد و نمی توان به بهانه جرم شخصی حزب را توقیف کرد / برخوردهایی که در این ۸ سال با احزاب شد به دور از تدبیر و عقلانیت بود / سلیقه ملت و مردم ایران اصلاح طلبانه و مبتنی بر قانون مداری است

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نو‌اندیش ابراز امیدواری کرد که با مشی اعتدال دولت و توجه و الزام به قانون دیگر شاهد برخورد با احزاب نباشیم.

فاطمه راکعی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با تاکید بر لزوم فعالیت احزاب گفت: امیدی که با سر کار آمدن دولت تدبیر و امید در مردم و شخصیت‌های فعال سیاسی ایجاد شده است در احزاب نیز نمود پیدا کرده و در این مدت کوتاه می‌بینیم احزاب به شکل خود جوش در حال بازسازی هستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد از دولت گذشته خاطر نشان کرد: ‌ متاسفانه دولت دهم با انتقاد مخالف بود و خواهان تک صدایی و حذف صداهای دیگر و در ‌‌نهایت اقتدارگرایی بود و برخوردهایی که در این ۸ سال با احزاب شد به دور از تدبیر و عقلانیت بود.

وی افزود: اگر دولت گذشته به بازی‌های سیاسی معتقد بود و قواعد بازی را رعایت می‌کرد می‌توانست با داشتن حزب شناسنامه دار و قانونی احزاب خود را با دیگر احزاب به رقابت سالم سیاسی دعوت کند، ولی چنین رویکردی نداشتند و به جای کار قانونی، تشکیلات قوی زیرزمینی داشتند.

راکعی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دیگر شاهد برخورد با احزاب نباشیم، تصریح کرد: در دولت گذشته احزاب و نهادهای غیردولتی با تنگناهای زیادی مواجه بودند‏، ولی با مشی اعتدال این دولت و این ادعا که همه کار‌ها در پناه قانون خواهد بود امیدواریم دیگر چنین مسئله‌ای بروز پیدا نکند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم خرد گرا و قانون مدار است، گفت: سه ماه وقت زیادی نیست و نمی‌توان انتظار داشت که دولت عملکرد فوق العاده‌ای در حمایت از احزاب داشته باشد و با توجه به این مسئله که دولت قانون مدار است و به همه مسائل قانونی ازجمله احزاب قانونی اشراف دارد هوایی که می‌وزد بوی امید می‌دهد.

راکعی ادامه داد: امیدواریم با تلاش و حسن خدمت معاون سیاسی وزارت کشور همه احزاب شناسنامه دار از کانال‌های قانونی بتوانند فعالیت‌های خود را دوباره از سربگیرند.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نو‌اندیش با سلیقه‌ای دانستن نگاه دولت‌ها و مسئولین به احزاب گفت: در ایران به جای اینکه احزاب مجالس و دولت‌ها را به روی کار‌آورند دولت‌ها سلایق خود را بر احزاب تحمیل می‌کنند و آن‌ها را به چالش می‌کشند که اینگونه نگاه‌ها در جهان امروز که بایستی از پتانسیل همه مردم برای توسعه کشور استفاده کرد پاسخگو نیست.

وی اظهار داشت: سلیقه ملت و مردم ایران اصلاح طلبانه و مبتنی بر قانون مداری است و همین مردم دولتی را انتخاب کردند که سلایق اصلاح طبی و خرد گرایانه دارد و چنین دولتی می‌تواند به خواسته‌های مردم پاسخ دهد و فعالیت دوباره احزاب یکی از همین خواسته هاست.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نو‌اندیش با اشاره به روند اداره امور در کشورهای توسعه یافته گفت: دولت در کشورهای توسعه یافته نقش ستادی را ایفا می‌کند و این مردم هستند که از طریق تشکل‌های مردم نهاد کارهای اجرایی کشور را انجام می‌دهند و دولت به آن‌ها کمک می‌کند و بر آن‌ها نظارت دارد.

راکعی ابراز امیدواری کرد: آرزو داریم روزی در کشور ما نیز همچون کشورهای توسعه یافته شرایط برای حضور و فعالیت تشکل‌های مردم نهاد به وجود بیاید هرچند با توجه به چنین پیشینه‌ای نمی‌توان توقع داشت که در مدت زمان کوتاهی مردم امور را در دست بگیرند.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نو‌اندیش گفت: این جمعیت ۸ سال پیش مجوز خود را از وزارت کشور اخذ کرد که در این مدت با موانع و مخالفت‌های که دولت گذشته بسیاری از فعالیت‌های آن متوقف شد و تلاش در انحلال آن داشتند اما با قانونی و حقوقی بودن اساسنامه جمعیت نتوانستند آن را توقیف کنند هرچند با دخالت‌های بی‌وقفه و نابجا مانع تشکیل شورای مرکزی جمعیت شدند و حتی در اجرای برنامه‌های آموزشی و برگزاری کنگره اخلال ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه جمعیت زنان مسلمان نواندیش نخستین جمعیتی است که زنان آن را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید منتظر تغییرات در جو سیاسی کشور هستیم. هیچ مشکلی برای فعالیت مجدد این جمعیت وجود ندارد و با حامیان فراوانی که جمعیت زنان مسلمان نواندیش در سطح ملی دارد به زودی فعالیت گسترده خود را آغاز می‌کند.

راکعی با بیان اینکه دیپلماسی فعال دولت به احزاب نیز توانایی می‌دهد، گفت: ‌ با فعال شدن دوباره جمعیت زنان مسلمان اندیش و با تحرکی که در دیپلماسی دولت به وجود آمده است می‌توان به فعالیت گسترده در سطح کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی و با پیوستن به کنوانسیون‌های بین المللی از ظرفیت نیمی از جمعیت ایران برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی و گفتمان ایرانی اسلامی استفاده کرد و با حفظ اصول اساسی گام‌های بلندی برای فعالیت زنان ایرانی برداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز