خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت هند در حاشیه نشست دهلی نو؛

موضع هند در مورد تحریم‌های نفتی علیه ایران مشخص است/ بعضی کشورهای عضو اوپک از توافق افزایش تولید نفت عقب‌نشینی کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۲۶۴

وزیر نفت هند گفت: اوپک در ماه ژوئن تصمیم به افزایش تولید تا یک میلیون بشکه نفت بیشتر در روز گرفت. در عین حال عربستان و روسیه تولید خود را افزایش دادند؛ اما بر اساس اطلاعاتی که به دست آوردیم، برخی از کشورهای عضو اوپک عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از «ایندین اکسپرس»، وزیر نفت هند، روز سه‌شنبه در حاشیه نشست نفتی در دهلی نو در آستانه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، احساسات (جو روانی) را عامل اصلی افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی خواند.

«پراهان» وزیر نفت هند امروز در حاشیه این نشست گفت: از روز اول ما مطمئن بودیم که هیچ مشکلی برای منابع نفت خام به وجود نخواهد آمد. منابع مختلفی در قسمت‌های مختلف جهان وجود دارد.

وی ضمن رد این ادعا که هند دنبال دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا و ادامه خرید نفت از ایران است، گفت: موضع کشور در واردات نفت از ایران در ماه نوامبر قبلا بیان شده و هیچ چیزی برای تکرار وجود ندارد.

وی هفته پیش گفته بود دو شرکت دولتی هند، قرار است ۱.۲۵ میلیون تن نفت خام در ماه نوامبر از ایران خریداری کنند.

«پراهان» گفت: هیچ مشکلی در مورد به دست آوردن نفت خام نداریم؛ اما با توجه به گمانه‌زنی‌های ژئوپلتیک در بخش‌های مختلف جهان، این یک موضوع روانی است. این چالش اصلی است.

وزیر نفت هند گفت: جو روانی در بازار به وجود آمد که از حذف یک تولیدکننده بزرگ نفت از بازار خبر می‌داد و می‌گفت توزیع نفت مختل خواهد شد. این جو روانی بر قیمت‌ها تاثیر گذاشت و بازار را دچار نوسان کرد. مشکل کسر نفت نداریم ؛ بلکه مشکل احساسات است.

«پراهان» گفت: کارتل نفتی اوپک باید ثبات بازار را تضمین کند. این به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده وابسته است.

به گفته او، اوپک در ماه ژوئن تصمیم به افزایش تولید تا یک میلیون بشکه نفت بیشتر در روز گرفت. در عین حال عربستان و روسیه تولید خود را افزایش دادند؛ اما بر اساس اطلاعاتی که به دست آوردیم، برخی از کشورهای عضو اوپک عقب‌نشینی کرده‌اند.

یک مقام ارشد در پالایشگاه دولتی هند گفته که زمانی که کمپانی‌های نفتی وارد قرادادهای سالانه برای خرید نفت خام می شوند، دو عنصر مورد تاکید قرار می‌گیرد؛ توزیع ثابت و توزیع اختیاری. توزیع ثابت توزیعی است که شرکت نفتی تعهد می‌کند حتما حجم گفته شده را تامین کند؛ اما توزیع اختیاری، حجمی از توزیع است که می‌تواند قطع یا در صورت نیاز افزایش پیدا کند.

وی گفته: این حجم اختیاری هر زمانی از سال می‌تواند دریافت شود تا کمبود احتمالی به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران را جبران کند.

هفته پیش «پراهان» گفته بود شرکت نفت هند و پالایشگاه مانگلور قرار است مجموعا ۱.۲۵ میلیون تن نفت خام از ایران خریداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز