خبرگزاری کار ایران

مرکز اطلاعات مالی در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۹۲۳

با موافقت نمایندگان قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، سیاست ها و تصمیمات شورای جهت تشکیل مرکز اطلاعات مالی در وزارت امور اقتصادی و دارایی اصلاح شد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی با ۱۸۰ رأی موافق، ۱۵ مخالف و ۶ ممتنع از ۲۴۰ نماینده حاضر فراز اول ماده ۷ مکرر الحاقی به قانون، موضوع ماده ۸ را به شرح زیر اصلاح کردند.

ماده ۷ مکرر- به منظور اجرای این قانون و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، سیاست ها و تصمیمات شورا، «مرکز اطلاعات مالی» با ساختار و ترکیب مندرج در تبصره ۲ این ماده زیرنظر شورای با وظایف و اختیارات مذکور در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل می شود.  

گفتنی است در ماده ۸ براساس اصلاح صورت گرفته سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب در هیات وزیران حذف شده است.

همچنین در بند (ج) ماده ۷ مکرر الحاقی به قانون موضوع ماده ۸ به شرح زیر اصلاح می شود.

ج- تدوین آیین نامه های مربوط به روش ها و و مصادیق گزارش معاملات مالی مشکوک و اعمال موضوع این قانون و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم جهت تصویب در هیات وزیران و سپس ارجاع به مراجع ذی ربط.

لازم به ذکر است در اصلاح صورت گرفته ارائه به شورا جهت تصویب حذف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز