خبرگزاری کار ایران

درایتی:

نشست سازمان ملل فرصتی است که باید آن را مغتنم شمرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۶۳۷

همه دنیا می‌دانند ایران درزمینهٔ برجام به تعهدات خودش عمل کرده و تا زمانی که بدانیم چارچوب آن حفظ می‌شود پای تعهد خودمان خواهیم ایستاد.

به گزارش ایلنا، نشست سازمان ملل هفته آینده با حضور روسای جمهور و سران عالی‌رتبه بسیاری از کشورها برگزار خواهد شد و قرار است رئیس‌جمهوری کشورمان هم در این اجلاس حضور پیدا کنند. حضور ایشان در این جلسه می‌تواند منافع ملی کشور را تأمین کند. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی که کشور ما در آن قرار دارد این اجلاس یکی از بهترین تریبون‌ها برای بیان کردن مواضع ایران در مجامع بین‌المللی است و معتقد هستم حضور رئیس‌جمهور در این اجلاس کاملاً ضروری است چراکه با توجه به وضعیتی که کشور ما در آن قرار دارد طبیعتاً استفاده از این موقعیت هم عقلانی است و هم به نفع منافع ملی کشور است.

اگرچه در ماه‌های اخیر شاهد سنگ‌اندازی‌های بسیاری از سوی آمریکا در خصوص ایران بوده‌ایم و مشکلاتی را هم برای کشورمان ایجاد کردند و با توجه به دشمنی‌های آمریکا و جوسازی‌های آنان و پروژه ایران هراسی اما وضعیت جهانی ایران با توجه به تعهدات بین‌المللی که داشته خوب است و امروز ایران در عرصه بین‌المللی نسبت به بدعهدی‌هایی که آمریکایی‌ها با کمک همدستانش کرده‌اند دست پیش دارد؛ اما در شرایط فعلی حضور آقای روحانی و دفاع ایشان از حقانیت کشور و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند یک فرصت بسیار مغتنمی باشد؛ اما در چند روز گذشته برخی در خصوص شرکت نکردن رئیس‌جمهور در این اجلاس صحبت‌هایی را بیان کردند که باید گفت مطرح‌شدن این موضوعات نشان‌دهنده آن است که این افراد با الفبای سیاست آشنا نیستند چراکه درصورتی‌که کسی کوچک‌ترین آشنایی با الفبای سیاست داشته باشد طبیعتاً باید تشویق کنند که رئیس‌جمهور از این فرصت برای روشن کردن مواضع جمهوری اسلامی استفاده کند.

از سوی دیگر آقای ظریف در نشست سازمان ملل باید این تریبون را به محاکمه کردن و افشا کردن روندی که ترامپ در عرصه بین‌المللی نسبت به ایران به وجود آورده است تبدیل کنند. طبیعتاً آقای روحانی هم می‌دانند و حواسشان به این قضیه است که وضعیت فعلی وضعیتی است که باید به نحو شایسته‌ای از این اجلاس استفاده کنند.

از سوی دیگر همه ما می‌دانیم روالی که آمریکا پیش‌گرفته است باعث نابسامانی در همه دنیا خواهد شد و ممکن است استدلال همه کشورها را مخدوش کند از این منظر هم می‌تواند این اجلاس جایگاه و موضع ایران را مشخص کند. در همین حال همه دنیا می‌دانند ایران درزمینهٔ برجام به تعهدات خودش عمل کرده و تا زمانی که بدانیم چارچوب آن حفظ می‌شود پای تعهد خودمان خواهیم ایستاد و این موضوع درزمینهٔ انرژی هسته‌ای کاملاً مشهود است که ایران چگونه پای تعهدات خود مانده و همچنان پایبندی خود را حفظ کرده است و این آمریکا است که این تعهد بین‌المللی را یک‌جانبه نقض کرده است که این موضوع می‌تواند مواضع ایران را مشخص و به آقای روحانی کمک کند تا محکم‌تر و جدی‌تر به این مسئله ورود پیدا کنند. به‌هرحال نشست سازمان ملل فرصت خوبی است که وزارت امور خارجه و آقای روحانی به نحو احسن از آن استفاده خواهند کرد.

مصطفی درایتی

فعال سیاسی اصلاح‌طلب

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز