خبرگزاری کار ایران

درایتی در گفت‌وگو با ایلنا:

افراطیون تنها با جار و جنجال می‌توانند حضور خود را حفظ کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۸۱۹

افراطیون خطر جدی برای حذف خود در عرصه سیاسی احساس کرده‌اند / فعلاً بستر جامعه برای حضور دوباره احمدی نژاد در عرصه سیاسی فراهم نشده است.

مشاور رئیس دولت اصلاحات گفت: افراطیون تنها با جار و جنجال می‌توانند حضور خود را حفظ کنند. بنابراین حتی اگر یک نفر با حداقل سواد سیاسی به برخی سوالات نمایندگان از وزرا نگاهی بیندازد به آنها خواهد خندید. چراکه کمتر سوالات جدی در بحث‌های نمایندگان دیده می‌شود.

مصطفی درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسات احمدی‌نژاد با وزرای سابق و تیم رسانه‌ای خود گفت: تلاش هر شخصی برای انجام یک کار حتی اگر از روی برداشت‌های توهمی یک نفر باشد، قابل نقد نیست.

وی افزود: آنچه امروز در جامعه می‌بینیم این است که مردم ما سالیان دراز و حتی امروز درگیر تصمیمات ۸ ساله گذشته هستند، چراکه این تصمیمات مستقیماً روی زندگی آنها تاثیر داشته است.

درایتی با تاکید بر اینکه تصمیمات گذشته دولت نهم و دهم به این زودی از ذهنیت مردم پاک نخواهد شد، گفت: تلقی من این است که مسببان وضعیت فعلی تا مدت‌های مدید در ذهن و حافظه مردم باقی خواهند ماند. به نظر من احمدی نژاد باید فعلاً صبر کند تا مردم بخشی از مسائل را فراموش کنند.

وی با بیان اینکه فعلاً بستر جامعه برای حضور دوباره احمدی نژاد در عرصه سیاسی فراهم نشده است، ‌معتقد است: همانطور که وی در دوره ریاست جمهوری خود متوهم بود به نظر می‌رسد که امروز نیز در توهم به سر می‌برد. البته حتی تلاش‌های توهمی نیز قابل نقد نیست.

درایتی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تحرکات افراطیون مجلس عنوان کرد: افرادی که ما آنها را به نام تندرو می‌شناسیم حتی به برخی اصول خود از جمله اطاعت محض از رهبری نیز طی این سال‌ها ملتزم نبوده‌اند. چراکه رهبری تاکنون توصیه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف از جمله از جریان هسته‌ای اعلام کرده‌اند در حالیکه طیف افراطی کمتر به این توصیه‌ها توجه کرده است.

وی ادامه داد: افراطیون تنها با جار و جنجال می‌توانند حضور خود را حفظ کنند. بنابراین حتی اگر یک نفر با حداقل سواد سیاسی به برخی سوالات نمایندگان از وزرا نگاهی بیندازد به آنها خواهد خندید. چراکه کمتر سوالات جدی در بحث‌های نمایندگان دیده می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه افراطیون خطر جدی برای حذف خود در عرصه سیاسی احساس کرده‌اند، گفت: برای همین آنها روش‌های خود را نگه می‌دارند تا به طرفداران خود بگویند که ما هستیم، در کنار آن کارشکنی در موفقیت‌های دولت نیز از دیگر اقدامات آنها خواهد بود، اگرچه می‌دانند این مسئله آسان نیست.

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید توجه چندانی به تحرکات افراطیون داشته باشد، گفت: البته من معتقدم دولت یازدهم به خوبی از اهرم‌های برتری در عرصه عمومی استفاده نمی‌کند. بنابراین دولتمردان باید تلاش کنند تا رفتارها و گفتارهای طیف تندرو ذهنیت آنها را به خود مشغول نکند، چراکه در اینصورت در وعده‌های اعلام شده غفلت خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز