خبرگزاری کار ایران

درایتی در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی می‌خواهند اعتقادات مردم را پای جناح سیاسی خود ذبح کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در مورد برجام برخی مدعیان اصولگرایی امتحان بدی پس دادند.متاسفانه برخی تلاش می‌کنند همه اعتقادات مردم را پای جناح سیاسی خود ذبح کنند.

حجت‌الاسلام درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته علیه دولت در مراسم‌های عزاداری حسینی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه رهبری در نامه‌ای به شکل شفاف و روشن دیدگاه و تایید خود را با شروطی نسبت به برجام اعلام کردند اما متاسفانه برخی که تنها ادعای اطاعت از رهبری را دارند، در عمل بخش‌هایی از فرمایشات ایشان را تعمدا نادیده می‌گیرند و بخشی را که مطابق سلیقه سیاسی خودشان است توجیهی برای هجمه‌هایشان قرار می‌دهند.

وی افزود: این مایه تاسف است که برخی با شعار حمایت از رهبری رفتارهای دوگانه‌ای نسبت به توصیه‌های ایشان دارند. این کار در عالم سیاست غیراخلاقی تلقی می‌شود. چراکه نباید با نگاه جناحی به فرمایشات رهبری توجه کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در مورد برجام برخی مدعیان اصولگرایی امتحان بدی پس دادند کسانی که گمان می‌رفت رفتار خود را مطابق فرمایشات رهبری تنظیم خواهند کرد خلاف آن عمل کردند. در حالی که نظرات رهبری به صورت شفاف بیان شد اما بخش‌هایی را که با سلیقه سیاسی آنها سازگار است در پوشش دیدگاه کلی رهبری بیان می‌کنند .

وی بیان اینکه پرونده هسته‌ای امروز بسته شده است، گفت: برجام مراحل قانونی و اصلی خود را گذرانده اما عده‌ای که خود را به شکست نزدیک می‌بینند، تلاش می‌کنند همچنان نقاط ضعف را برجسته نشان دهند و نگاه خود را تلقی اصلی نظام و در پوشش صحبت‌های رهبری مطرح می‌کنند. برخی فکر می‌کنند می‌توانند صحبت‌های رهبری را تفسیر به رای کنند.

درایتی تاکید کرد: هر سال در مراسم‌های متعدد از جمله عزاداری‌های محرم هشدار به مداحان و واعظان داده می‌شود که مجالس عزای امام حسین(ع) خاص است و مستمعان آن به عشق امام حسین (ع) و ائمه می‌آیند. نمی‌توان تریبون‌های مذهبی را در اختیار سلیقه خاص قرار داد علیرغم هشدارهای جدی که امسال داده شده اما متاسفانه باز هم شاهد سوء‌استفاده از این تریبون‌ها بودیم اما این آقایان گمان نکنند مردمی که به صحبت‌های آنها گوش دادند به نگاه سیاسی آنها نیز اعتقاد دارند.

وی افزود: علاوه بر این پوشش برخی از این رفتارهای ناشایست و انعکاس آن از رسانه ملی به گسترش این رفتارها کمک کرده و برای افراد متدین ایجاد نگرانی می‌کند. متاسفانه برخی تلاش می‌کنند همه اعتقادات مردم را پای جناح سیاسی خود ذبح کنند در حالی که مردم به دنبال نگاه‌های سیاسی وارد مجالس مذهبی نمی‌شوند.

درایتی خاطرنشان کرد: متاسفانه در این مراسم‌های مذهبی شبیه‌سازی‌های نادرستی هم صورت می گیرد که ممکن است برای آن مداح یا سخنران نتیجه معکوس داشته باشد. در حالی که در اعتقادات مردم تاثیری نخواهد داشت بلکه آن مداح یا واعظ را از چشم مردم متدین می‌اندازد چنین افرادی برخلاف ادعای‌شان خدمتگذار امام حسین(ع) و دیگر ائمه نیستند .

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب نسبت به توهین به رییس قوای مقننه و مجریه در حضور رهبر انقلاب ابراز تاسف کرد و گفت : به طور کلی و به ویژه در اماکن خاص آن هم در حضور رهبری نباید به هر کسی اجازه هر رفتاری داده شود.امیدواریم متولیان امر هرچه زودتر چاره‌ای برای این مشکل بیاندیشند.

کد خبر : ۳۱۶۲۷۹