خبرگزاری کار ایران

جروزالم‌پست خبر داد؛

ایجاد اجماع جهانی علیه ایران، هدف ترامپ در نشست شورای امنیت/ ابهام درباره دیدار روحانی-ترامپ در حاشیه اجلاس

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۹۴۰

یک رسانه اسرائیلی با اشاره به ریاست ترامپ بر نشست آتی شورای امنیت سازمان ملل نوشت: هدف رییس جمهور آمریکا ایجاد یک اجماع بین‌المللی علیه ایران است.

به گزارش ایلنا، «جروزالم‌پست» رسانه رژیم صهیونیستی هدف نشست شورای امنیت با ریاست آمریکا را اعمال فشار به ایران و خواند و نوشت: «انتظار می‌رود رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا از این فرصت برای بسیج حمایت بین‌المللی علیه ایران استفاده کند.»

این رسانه با اشاره به ریاست ترامپ بر نشست شورای امنیت سازمان ملل در وضعیت کنونی خاورمیانه مدعی شد: «این فرصتی برای تشدید سختگیری دیپلماتیک علیه ایران است. ترامپ باید از این فرصت برای تمرکز بر توسعه‌گرایی منطقه‌ای ایران از طریق گروه‌های مود حمایت خود در سوریه، عراق، لبنان و یمن، برنامه موشکی و فروش جهانی سلاح استفاده کند.»

بر اساس گزارش این رسانه صهیونیستی، واشنگتن تاکنون به دلیل وتوی قدرت‌های بزرگ دیگر از جمله روسیه و چین قادر به محکومیت اقدامات ایران نبوده است. فوریه گذشته، مسکو لایحه پیشنهادی آمریکا در مورد ممنوعیت انتقال موشک‌های ایران به انصارالله یمن را وتو کرد.

جروزالم‌پست به نقل از کارشناسان اسرائیلی گفت: ترامپ قصد دارد جامعه بین‌الملل به ویژه امضاکنندگان توافق هسته‌ای را برای حمایت از سیاست‌های خود در مورد تحریم‌های ایران در این نشست ترغیب کند.

این رسانه مدعی شد: ایرانی‌ها ترامپ را یک عنصر تحریک‌کننده می‌دانند و انتظار دارند که او از این فرصت برای حمله به ایران استفاده کند. سوال اصلی اینجاست که ترامپ می‌خواهد از این فرصت برای دیدار با حسن روحانی استفاده کند یا نه؟ ما هنوز نمی‌دانیم؛ چراکه ممکن است ظریف به جای حسن روحانی در این نشست شرکت کند.

یک کارشناس اسرائیلی در این گزارش گفته که تهران به هیچ وجه برگزاری یک نشست و مذاکره مشترک با ترامپ را قبول نخواهد کرد. هر دو طرف از این فرصت برای اعلام مواضع‌شان استفاده می‌کنند.

«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد پیش‌تر اعلام کرده بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور، قرار است ریاست یک نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران را بر عهده گیرد.

نشست شورای امنیت سازمان ملل قرار است ۲۶ سپتامبر و در خلال نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود.

اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل از ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود که رئیس‌جمهوری آمریکا حداکثر تا ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) در نیویورک حضور یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز