خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع مطرح کرد؛

اعلام آمادگی صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح برای اجرای پروژه‌های نفتی

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۷۱۶

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح در عسلویه اعلام کرد: صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح آماده همکاری و اجرای پروژ‌ه‌های وزارت نفت برای جلوگیری از خام فروشی است. دغدغه رهبری و دولت رفع دلمشغولی بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان است و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در آیین افتتاحیه پتروشمی مرجان فاز ۳ پردیس و نیروگاه تولید برق و بخار پتروشیمی دماوند و همچنین امضای قرارداد جمع‌آوری گازهای مشعل سخن می‌گفت، ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراسم یاد شده خطاب به رئیس‌جمهور گفت: این جلسه مبارک نمادی از اقتصاد مقاومتی، هوشمندی، بلوغ و انسجام مدیریتی و اقتصادی در آستانه دهه پنجم انقلاب است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی از آن جهت که در شرایط تحریم و عناد دشمنان، شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در کشور هستیم.

حاتمی تصریح کرد: این سه طرح بخشی از دارایی‌های با ارزش کشور است که اکنون به مرحله تولید ارزش افزوده رسیده به این ترتیب که ۱.۶۵۰ تن متانول در پتروشیمی مرجان، ۱.۸۰۰ تن اوره و ۶۸۰ هزار تن آمونیاک در پتروشیمی پردیس و در پتروشیمی دماوند برای دستیابی به آب و برق و ۲۲ طرح دیگر پتروشیمی اجرا خواهد شد.  

وی با بیان اینکه تنها ۱۵ درصد سرمایه‌گذاری پروژه‌های یاد شده مستقیم بوده و ۸۵ درصد از بازار سرمایه و فاینانس خارجی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها موجب ۱۲۰۰ اشتغال مستقیم شده است که محصولات تولیدی آن علاوه بر استفاده داخلی قابل صادرات نیز هستند. بنابراین از این جهت گام بزرگی در مقام مستحکم شدن اقتصاد در مقابل تهدیدها بوده و نماد بلوغ مدیریتی است که در سایه حمایت وزارت نفت و توسط بخش خصوصی حاصل شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح با اتکا به سرمایه و نام و اعتبار خود سیاست‌های نفتی و گازی کشور را اجرا می‌کند، یادآور شد: برای این طرح‌ها همانند شب‌های عملیات تلاش شبانه‌روزی صورت گرفته تا به بهره‌برداری برسند. یعنی در آستانه دهه پنجم انقلاب توانستیم روحیه کار و مدیریت جهادی را در اقتصاد عینیت ببخشیم.

حاتمی با بیان اینکه پروژه‌های یاد شده نماد هوشمندی هستند، افزود: مدیران صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، منافع ذینفعان خود (سه میلیون نفر از بازنشستگان) را با منافع و سیاست‌های کشور به درستی گره زدند.

وی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح توانسته منابع این صندوق را در بهترین کسب و کار سرمایه‌گذاری کند. همان کاری که در کشورهای پیشرفته نیز انجام می‌شود.

حاتمی با اشاره به بی‌توجهی‌هایی که طی دوره‌های گذشته به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح شده است، گفت: ما برای رسیدن به نقطه مطلوب در این صندوق نیازمند تلاش بیشتر خودمان و حمایت دولت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیران صندوق در شرایطی که دشمن از استمرار سرمایه‌گذاری در کشور ما جلوگیری می‌کند آماده هستند که در ضروری‌ترین بخش اقتصادی کشور سرمایه‌گذاری کنند بنابراین استدعا داریم که بتوانیم سهام این سه پتروشیمی و دیگر پروژه‌ها را با قیمت واقعی در بازار بورس بفروشیم تا بتوانیم دیگر طرح‌ها را به اتمام برسانیم؛ چراکه جذاب شدن قیمت سهام پتروشیمی می‌تواند آثار مهمی در شرایط اقتصادی داشته باشد ضمن اینکه منجر به جمع‌آوری نقدینگی و همچنین بازگشت سرمایه آن موجب اشتغال و صادرات می‌شود.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح آماده همکاری و اجرای پروژ‌ه‌های وزارت نفت برای جلوگیری از خام فروشی است تاکید کرد: دغدغه رهبری و دولت رفع دلمشغولی بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان است و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز