خبرگزاری کار ایران

در دیدار سجادی با وزیر علوم ارمنستان انجام شد؛

بررسی همکاری‌های نانوتکنولوژی تهران و ایروان

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۹۴۶

همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی به ویژه در حوزه نانوتکنولوژی در دیدار سفیر کشورمان در ایروان با وزیر علوم و آموزش ارمنستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، سیدکاظم سجادی در دیدار با وزیر علوم و آموزش ارمنستان با اعلام اینکه همکاری‌های ایران و ارمنستان در حوزه علمی و دانشگاهی طی سه سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته اما در برخی از حوزه‌ها نظیر فناوری‌های جدید و نانو تکنولوژی قدم‌های جدی برداشته نشده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران چهارمین کشور در رتبه بندی جهانی نانو تکنولوژی قرار دارد و بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های عظیمی در این حوزه داشته که در صورت آمادگی طرف ارمنی می‌توان در مدارس، دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به انتقال و یا تدریس این فناوری‌ها اقدام کرد.

وی با تاکید بر ضرورت اجرایی کردن یادداشت تفاهم امضا شده بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان و وزارت علوم و آموزش ارمنستان و همچنین سند پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک، از آقای هاروتونیان وزیر علوم این کشور رسما دعوت کرد به تهران سفر کند و زمینه‌های اجرایی شدن این تفاهم‌ها را با طرف‌های ایرانی مورد بررسی قرار دهد.

همچنین در این دیدار آرائیک هاروتونیان، وزیر علوم و آموزش ارمنستان نیز ضمن استقبال از این سفر زمینه‌های همکاری بین ایران و ارمنستان را بسیار متنوع و گسترده عنوان کرد و افزود: وقوع انقلاب عشق و محبت در آوریل ۲۰۱۸ در این کشور باعث افزایش سرعت کمی و کیفی همکاری‌ها بین دو کشور خواهد شد و مطمئن باشید در آینده نزدیک شاهد پیشرفت چشمگیری در همکاری‌های علمی و دانشگاهی خواهیم بود.

وی همچنین مردم و دولت ایران را دوستان همیشگی و قابل اعتمادی برای مردم و دولت ارمنستان دانست که در سختی‌ها و ناخوشی‌ها زیادی به کمک این کشور آمده‌اند و وعده داد طی هماهنگی با سفارت زمان سفر را به تهران اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز