خبرگزاری کار ایران

سجادی:

کارگروه کشاورزی برای حمایت از تجار و فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۵۱۹

سفیر کشورمان در ایروان در دیدار با وزیر کشاورزی ارمنستان ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور همانند گذشته در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی به صورت حسنه تداوم داشته باشد.

به گزارش ایلنا، سید کاظم سجادی در این دیدار با اعلام اینکه سرمایه‌گذاران ایران در حال فعالیت در حوزه کشت محصولات کشاورزی در زمین‌های حاصلخیز ارمنستان هستند، گفت: چنانچه امور اداری و گمرکی برای تسهیل حضور سرمایه گذران و تجار ایران روان‌سازی شود، کشت فراسرزمینی از سوی ایران در ارمنستان توسعه و گسترش خواهد یافت. 

وی خواستار تشکیل کارگروه کشاورزی برای حمایت از تجار و فعالان اقتصادی دو کشور شد و ابراز امیدواری کرد: تفاهم‌های منعقد شده بین دو کشور باید به صورت عملیاتی فعال شوند. 

سفیر ای ان در ارمنستان همچنین با اشاره به امضای توافقنامه ترجیحی بین ایران و اتحادیه اورآسیا آن را زمینه مناسبی برای توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه خصوصا در بخش کشاورزی ارزیابی کرد. 

آرتور خاچاتریان، وزیر جدید کشاورزی جمهوری ارمنستان نیز در این دیدار، از وضعیت همکاری‌های خوب دو کشور در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و شیلات ابراز رضایت و اظهار داشت: باید سطح این همکاری‌ها و مبادلات در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور بیش از پیش توسعه یابد. 

تاکید بر همکاری در زمینه شیلات، دامپروری و فرآوردهای دامی، افزایش همکاری‌های استانی بین استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی با استان‌های مرزی ارمنستان و ارتباط مراکز پژوهشگاهی و دانشگاهی دو کشور در حوزه کشاورزی از دیگر محورهای مذاکرات سفیر کشورمان در ایروان با وزیر کشاورزی ارمنستان بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز