خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مشکلات ما ساختاری است و به وزیر مربوط نمی‌شود/ استیضاح دوباره ربیعی در عرف مجلس سابقه نداشت

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۶۵۹

دبیرکل حزب اراده ملت تاکید کرد: سنت در مجلس‌های ما این طور بود که وقتی یک وزیر را در یک دوره استیضاح می‌کرد و آن استیضاح رای نمی‌آورد می‌گفتند آن مجلس با آن وزیر موافق است اما این اولین بار است که من می‌بینم که در یک دوره، مجلس دو بار دارند وزیری را استیضاح می‌کنند و ما تاکنون چنین چیزی در عرف مجلس نداشتیم.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره اعلام وصول استیضاح علی ربیعی گفت: همان طور که می‌دانید مشکلات کشور شخصا به وزیر باز نمی‌گردد، مسائل اقتصادی ما واقعا ساختاری است.

وی با بیان اینکه مجلس اختیاراتی قانونی دارد، تصریح کرد: مجلس می‌تواند از این اختیارات قانونی استفاده کند اما معمولا وقتی که یک مجلس وزیری را استیضاح می‌کند و استیضاح رای نمی‌آورد، دیگر در آن دوره استیضاح نمی‌کنند و این اولین بار است که من می‌بینم این اتفاق رخ می‌دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: سنت در مجلس‌های ما این طور بود که وقتی یک وزیر را در یک دوره استیضاح می‌کردند و آن استیضاح رای نمی‌آورد می‌گفتند آن مجلس با آن وزیر موافق است اما این اولین بار است که من می‌بینم که در یک دوره، مجلس دو بار دارند وزیری را استیضاح می‌کنند و ما تاکنون چنین چیزی در عرف مجلس نداشتیم.

حکیمی‌پور خاطرنشان کرد: از دولت درباره ترمیم تیم اقتصادی خواهش و انتظار دارم. فضای عمومی توقع دارد تیم دولت ترمیمی داشته باشد (به شخص آقای ربیعی کار ندارم) اما در این موارد خود دولت باید پیش‌قدم بشود که عملکرد کابینه را ارزیابی کند و ببیند در این مدت دوره دوم کدام بخش‌ها خوب عمل نکرده‌اند و نسبت به آنها اقداماتی را انجام دهد. من معتقدم بهتر است این گونه مباحث را در جلسات تعاملی بین قوا حل و فصل کنیم.

دبیرکل حزب اراده ملت اظهار داشت: در شرایطی که باید همدلی و انسجام ایران بیش از پیش در دنیا نشان داده شود چرا این کار را می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز