خبرگزاری کار ایران

هاشمی تختی‌نژاد در نطق میان دستور:

چرا جوانان بندری باید در آتش بیکاری بسوزند/ مسئولان رفاه‌طلب توان و درک دیدن سفره خالی جوانان بیکار را ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۵۵۴

نماینده مردم بندرعباس در نطق میان دستور خودخطاب به رئیس‌جمهور گفت: چرا جوانان بندری باید در آتش بیکاری بسوزند و مسئولان رفاه طلب توان و درک دیدن سفره خالی این عزیزان بیکار را ندارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین هاشمی تختی نژاد در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با بیان این که  اعتقاد دارم دولتی که برگرفته از رأی مردم بوده و حکم وی توسط رهبری تنفیذ شده است به عنوان دولت اسلامی باید مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند بر مشکلات کشور فائق آید، گفت: آقای رئیس جمهور مردم از دشمن نمی‌هراسند و با جان و دل برای دفاع از کشور و حریم ولایت کالجبل الراسخ ایستاده‌اند  به ندای رهبری لبیک می‌گویند نمونه بارز آن شهید مدافع حرم از شهر تخت بندرعباس جوان پهلوان خلیل تختی نژاد است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشت. اما مردم از فقر و بیکاری، تبعیض و بی عدالتی و رانت و رانت خواری به ستوه آمده‌اند.

وی ادامه داد:  آقای رئیس جمهور بزرگترین تبعیض در استان هرمزگان عدم استفاده از نیروی انسانی متخصص تحول‌گرا، خلاق و ماندگار است که نه تنها در سطح ملی بلکه در خود استان نیز از آنها استفاده نمی‌شود این در حالی است که آغوش ما برای اشتغال جوانان از اقصی نقاط کشور باز است و برای حضور آنان مهربانانه فرش قرمز پهن کرده‌ایم اما گلایه و دلخوری ما این است که چرا جوانان بندری باید در آتش بیکاری بسوزند و سهم عادلانه‌ای برای آنان در نظر گرفته نشود و محلی از اعراب نداشته باشد.

هاشمی تختی نژاد  تاکیدکرد: آقای رئیس جمهور گویا مسئولان رفاه طلب توان و درک دیدن سفره خالی جوانان بیکار را ندارند. آیا می‌دانید علیرغم تصریح و تأکید قانون در هیچ کدام از صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و نفتی حتی یک نفر هم عضو هیئت مدیره آن نیستند.

وی گفت: آقای رئیس جمهور جنابعالی که با شعار تدبیر و امید از مردم رأی گرفته‌اید چرا دولتتان بی‌تدبیری و ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کند. امروز جبهه ما جبهه اقتصادی است و استان هرمزگان شاهرگ حیاتی انرژی و دروازه طلایی تجارت است اما مردم کمترین بهره‌ای از این موهبت الهی دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: آقای رئیس جمهور آیا دولت شما از بازار مرزنشینان استان هرمزگان خبر دارند که علیرغم مشکلات عدیده مالیات سهمگین بر گرده آنان بسته شده است. در دنیا وقتی شرایط رکود حاکم است مالیات را کاهش می‌دهند اما افتخار دولت شما این است که توانسته مالیات بیشتری را اخذ نماید و با این اقدام بازار و تجار و فعالان اقتصادی در قشم و بندرعباس و دیگر بنادر زمینگیر و مغازه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را به تعطیلی کشانده است و اغلب سرمایه‌گذاران به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس عزیمت نموده‌اند.

وی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات استان هرمزگان، تصریح کرد:  بی‌توجهی به کشاورزان یکی دیگر از مشکلات این استان است که هر ساله در گرمای طاقت‌فرسا و با دستان پینه‌بسته و عرق جبین تلاش می‌کنند اما به دلیل عدم حمایت و گرانی کود و سم و بذر هر ساله ضرر فاحش نموده و  تا جایی که توان برداشت و فروش محصول خود را هم ندارند و از طرف دیگر فشار بانک‌ها آنان را مستأصل و خانه و کاشانه خود را رها و به شهرها کوچ کرده‌اند.

هاشمی تختی نژاد ادامه داد: چرا دولت و به خصوص وزارت جهاد کشاورزی هیچ‌گونه برنامه حمایتی برای این قشر عظیم و زحمت‌کش که تأمین مواد غذایی کشور را به عهده دارند ندارد و کشاورزی که باید معیشت خود و مردم را از دل خاک فراهم نماید خود به خاک نشسته است لازم است در اولین فرصت دولت بسته حمایتی خود را اعلام و اجرایی نماید.

وی با بیان اینکه دریا یک موهبت الهی است و مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد دریامحور با یک برنامه راهبردی باید تقویت شود، افزود: پرورش ماهی در قفس و کشتزارهای میگو یک امکان بسیار مناسبی است که می‌تواند در تأمین معیشت مردم و ارزآوری نقش بسزایی داشته باشد لذا دولت باید برنامه‌ریزی کند تا بدون رانت و سهیم بودن مردم استان از این امکان بهره‌مند شوند.

وی در تذکری به وزارتخانه های اقتصاد و راه و شهرسازی، گفت: برای ایجاد زیرساخت بندر و گمرک خشک در شهرستان حاجی آباد باید تلاش شود با توجه به آب و هوای مناسب و موقعیت جغرافیایی مطلوب تا این آرزوی دیرینه مردم تحقق یابد.

هاشمی تختی نژاد در تذکر دیگری به سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: تسریع در آغاز عملیات اجرایی بندر چندمنظوره شهرستان بندر خمیر لازم است زیرا این بندر از بنادر قدیمی  و تجاری استان بوده و موانع قانونی آن نیز رفع شده است.

وی ادامه داد: برق در گرمای شدید استان هرمزگان تبدیل به بحران گردیده است. در هرمزگان برق که نباشد نفس‌ها بند می‌آید لذا لازم است وزارت نیرو نسبت به تأمین برق و همچنین تخفیف هزینه آن اقدام جدی و عاجلی به عمل آورد زیرا هزینه‌های یک میلیونی برای یک دوره کمرشکن و پرداخت آن غیرممکن می‌باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بلوغ سیاسی فرهنگی استان هرمزگان به رغم حضور مذاهب مختلف و اقوام گوناگون و جریان‌های سیاسی تبدیل به الگوی وحدت ملی  و انسجام اسلامی گردیده است، گفت:  شرایط خاص اقتصادی و موقعیت جغرافیایی می‌تواند در تأمین بودجه کشور نقش اساسی ایفا کند و کارکرد ملی داشته باشد و بسیاری از چالش‌های فعلی کشور در موضوع اشتغال جوانان و خروج سرمایه مادی و انسانی از کشور را حل نماید و بستری مناسب برای بروز توانمندی‌ها و خلاقیت فرزندان این سرزمین فراهم شود.

وی افزود: انتظار ما این است که دولت و شخص رئیس جمهور تدبیر کرده و از این فرصت طلایی خوب استفاده کند و با نگاه ملی در تخصیص بودجه و تدوین برنامه توسعه و ایجاد ساز و کار جدید زمینه تحقق این موضوع مهم و تعیین‌کننده را فراهم نماید.

هاشمی تختی نژاد خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: به مردم و مسئولان استان هرمزگان اعتماد کنید و اختیارات لازم را تفویض کنید تا با هماهنگی  و همکاری مجمع نمایندگان و نماینده عالی دولت یک استان نمونه با اقتصاد پویا و مقاوم پایه‌گذاری کنیم که هیچ تحریمی توان مقابله با آن را نداشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یاداور شد: البته توفیق در عمل با شعار و گفتاردرمانی و دیداردرمانی محقق نخواهد شد بلکه همت می‌خواهد و عمل تا این شعارها محقق شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز