خبرگزاری کار ایران

به دعوت فرمانده ارتش پاکستان؛

سرلشکر باقری وارد اسلام‌آباد شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۶۸۲

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در راس هیات عالی‌رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران به دعوت فرمانده ارتش پاکستان وارد اسلام آباد شد.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از مقام‌های عالی‌رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران به دعوت ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان وارد اسلام آباد شده و مورد استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران و مقامات نظامی این کشور قرار گرفتند.

قرار است در سفر سرلشکر باقری به پاکستان، توسعه همکاری‌ها و مناسبات دفاعی تهران و اسلام آباد، گسترش همکاری مشترک مرزی، مبارزه با تروریسم و بررسی تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام به عنوان محورهای گفت‌و‌گوی دو طرف بررسی شود.

همچنین ارزیابی توافق‌های دفاعی ایران و پاکستان در سفر آبان‌ماه ۹۶ فرمانده ارتش پاکستان به تهران از دیگر محورهای گفت‌وگوی سرلشکر باقری با ژنرال قمر جاوید باجوا عنوان شده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین با «ممنون حسین» رییس جمهوری پاکستان و دیگر مقامات سیاسی و نظامی این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

کارشناسان سیاسی و نظامی با توجه به تحولات امنیتی منطقه و جهان اسلام، سفر هیات عالیرتبه ستاد کل نیروهای مسلح ایران به پاکستان را مهم و تاثیرگذار ارزیابی می‌کنند.

سرلشکر باقری پیش از این نیز در راستای گسترش دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران به ترکیه، سوریه و مسکو نیز سفر کرده بود.

سفر هیات نظامی ایران به پاکستان در این سطح، طی ۴۰ سال گذشته تاریخ روابط نظامی دو کشور بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز