خبرگزاری کار ایران

نماینده آشوریان:

آنچه امروز کشور را دچار بحران کرده خودتحریمی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۸۶

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه آنچه امروز کشور را دچار بحران کرده تحریم نیست بلکه خودتحریمی است و این نیاز به همت بلند و یکپارچه دولتمردان، سیاست‌مداران و مسئولان با ایستادگی در برابر این قلدری و به ویژه اعمال بی‌قانونی یا پیوند صهیونیسم و غرب در منطقه دارند، بنابراین زبان کنایه و اشاره جز ایجاد بحران حاصلی ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، یوناتن بت کلیا امروز در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود گفت: مرد نیکو از خزانه نیکوی دل خود چیزهای خوب بر می‌آورد و مرد بد از خزانه بد چیزهای بد بیرون می‌آورد. (متی ۱۲: ۳۵)

وی در ادامه با سلام و درود به محضر رهبر معظم انقلاب، روسای محترم سه قوه، نمایندگان و مردم شریف ایران و تبریک پیروزی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان، گفت: با تأسف، زبان امروز برخی از دولتمردان و سیاست مداران ما، زبان کنایه و اشاره و گاه نیش‌های تند شده است و هر یک از تریبون خود، دیگری را به کنایه خطاب می‌دهد، که این زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران و مسئولان و دست اندرکاران نیست.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از بخت خوش، رهبر معظم انقلاب اسلامی، خود همواره با شفافیت و صراحت، مسایل و مشکلات مملکت را مطرح می‌کنند، که این می‌تواند فصلی روشن برای خطاب و رو در رویی مسوولان با یکدیگر باشد. لازم است تمامی تریبون‌های کشور بدون اغماض و امتیاز، قانونمند به صاحبان آن‌ها مسئول و پاسخگو شوند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس با تاکید بر اینکه اکنون دشواری‌های بسیاری دامن‌گیر کشور است که تمامی آحاد میهن‌مان از آن‌ها با خبرند، اما حل آن‌ها نیاز به برخورد شفاف و صریح مسوولان دارد، اضافه کرد: بحران‌هایی همانند موضوعاتی از قبیل ارز، تورم، بیکاری، آلودگی هوا، مشکل آب و مهار آب‌های خروجی از کشور و حقابه کشور از آب‌های منطقه، عدم توسعه حمل و نقل و بی‌توجهی به ترانزیت عبوری (جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی) در کشور وجود دارد این در شرایطی که غرب، یکپارچه برای ایجاد بحران در منطقه، از پا نمی‌ایستد.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم با اعتقاد به اینکه در مقابل موشک باران ترامپ، همراهی انگلیس و فرانسه با آن و اعمال چماق تحریم ازسوی آمریکا و خروج از برجام و ایجاد آشوب در منطقه، باید در داخل از روش ضدتحریم استفاده کنیم، بیان کرد: اما متاسفانه آنچه امروز کشور را دچار بحران کرده تحریم نیست بلکه خودتحریمی است و این نیاز به همت بلند و یکپارچه دولتمردان، سیاست‌مداران و مسئولان با ایستادگی در برابر این قلدری و به ویژه اعمال بی‌قانونی یا پیوند صهیونیسم و غرب در منطقه دارند، بنابراین زبان کنایه و اشاره جز ایجاد بحران حاصلی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در این میان همان بحران‌ها و اعمال سلیقه برخی از مسئولان جوامع قومی و دینی را نیز مبتلا کرده است، اظهارکرد: ایرانیان آشوری، ارمنی، زرتشتی و یهودی به عنوان یک اقلیت، مورد بی‌مهری و سلیقه‌ای برخی از مسئولان قرار گرفته، تا حدی که آن‌ها را از حق و حقوق شهروند درجه یک، محروم می‌کنند، چراکه استخدام در دوایر دولتی، کشوری و لشکری، بدون توجه به حقوقی که قانون اساسی برای آن‌ها تعیین کرده است.

بت کلیا بیان کرد: مجتمع آشوری حضرت مریم و بهنام در منطقه ۵ تهران و مدارس مریم و پیشداد در ارومیه که در خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان مسلمان و آشوری فعال هستند اما پس از گذشت نیم قرن، به سبب فرسودگی مخاطره‌آمیز، جان صدها دانش‌آموز را با خطر رو در رو است با این وجود این مدارس را تخلیه نکرده و در برابر امکان بروز حادثه‌های مرگبار آتی، بی‌تفاوتی نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه واگذاری مرتع روستای ساعتلو بیوله به انجمن آشوریان ارومیه، با وجود موافقت‌ها از زمان دولت‌های گذشته، همچنان مورد بی‌توجهی برخی مسوولان در ارومیه، قرار گرفته است، تصریح کرد: استان آذربایجان غربی مورد بی‌مهری دولت‌ها قرار دارد و محصولات کشاورزی مخصوصا سیب و انگور از بین می‌رود و کسی پیگیر و پاسخگو نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه ارومیه از نظر جاده‌های روستایی، گازرسانی، نوسازی مدارس، سرانه بهداشت و درمان دچار مشکل و عقب ماندگی است و کمترین بودجه عمرانی برای این خطه در نظر گرفته می‌شود؛ اضافه کرد: همت مسئولان مورد تقاضاست چراکه تعداد زیادی از روستاهای آشورنشین ارومیه فاقد دهیاری هستند لذا صدور مجوز دهیاری ضروری است.

نماینده آشوریان در مجلس همچنین با سپاسگزاری از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که در راه‌اندازی درمانگاه مریم مقدس همکاری بسیار با جامعه آشوریان داشته است، افزود: اکنون درمانگاه یاد شده جهت توسعه، نیاز به اختصاص بودجه کافی دارد، همچنین امور ساخت و ساز خانه انجمن آشوریان کرج و حومه، در این منطقه بذل توجه مسوولان را طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه  اختصاص بودجه جهت امور جوامع آشوری، ارمنی، زرتشتی و کلیمی، که در جوامع جهانی، زبانزد محافل است ادامه داد: اما با تاسف همواره تخصیص کمتر از ۵۰درصد، آن هم با تاخیر و زمان پرداخت بودجه، همواره با کسر حدود ۲۰٪ بودجه تخصیصی روبه رو است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس با اشاره به اینکه تفتیش و حفاری کلیساهای قدیمی، نبش قبور در سراسر کشور و در بیشتر موارد تخریب و از بین بردن گورستان‌ها توسط مسئولان به وسیله لودرها در ارومیه از معضلات است، گفت: متاسفانه علیرغم تذکر به ارگان‌های مختلف هیچ اقدامی در این خصوص به عمل نیامده است.

بت کلیا همچنین با اشاره به مشکلات واحدهای مختلف درون مجلس شورای اسلامی، گفت: از هیات رئیسه محترم مجلس تقاضا دارم فکری برای تردد نمایندگان بکنند انصاف نیست نماینده این همه وقت صرف تاکسی و آژانس کند لذا همانند قبل موتورپول مجلس به مسئولیت خود برای سرویس ایاب و ذهاب نمایندگان اقدام کند.

وی همچنین بیان کرد: نسبت به ایجاد تغییرات اساسی در مدیریت خبرگزاری خانه ملت که باعث نارضایتی اکثریت نمایندگان و خبرنگاران است، اقدام عاجل به عمل آید.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در ادامه از وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و نفت در حمایت از برگزاری جشنواره بین‌المللی تموز آشوریان سپاسگزاری کرد و گفت: از آقای حضرت‌پور شهردار ارومیه جهت مساعدت در مرمت و بازسازی برخی از اماکن آشوریان تشکر می‌کنیم. از استاندار آذربایجان غربی آقای دکتر شهریاری و همچنین مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی نهایت سپاس را داریم.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان در پایان افزود: به هموطنان آشوری به عنوان دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان روز ملی آشوریان را تبریک می‌گویم.

پس از صحبت های این نماینده مجلس، مسعود پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی هم روز ملی آشوریان را تبریک گفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز