خبرگزاری کار ایران

بت کلیا در موافقت با کلیت برنامه کابینه دوازدهم:

دولت، مردمی شدن مسائل فرهنگی را دنبال می‌کند/ اعلام حمایت اقلیت‌های دینی از دولت روحانی

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۹۱۴

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس تاکید کرد: از طرف نمایندگان دیگر ادیان الهی مصرح و شناخته شده در قانون اساسی حمایت اقلیت‌های دینی را از دولت روحانی اعلام می‌کنم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، یوناتن بت کلیا پیش از ظهر امروز در موافقت با کلیت برنامه کابینه دوازدهم در صحن علنی مجلس گفت: همکاران عزیز به جای شما، من و این و آن، ما باشیم چراکه لیاقت ما این است. دولت دوازدهم تشکیل می‌شود تا با ادامه سیاست‌های دولت تدبیر و امید و اصلاح اشتباهات آن متکی بر شعار آزادی، آرامش، امینت و پیشرفت، راه طی‌شده را تکمیل کند.

او با بیان اینکه از طرف نمایندگان دیگر ادیان الهی مصرح و شناخته شده در قانون اساسی حمایت اقلیت‌های دینی را از دولت روحانی اعلام می‌کنم، اظهار داشت: برنامه دولت دوازدهم براساس اصول مقبولی بنا شده است که پایبندی به آن موجب می‌شود نگرش عمومی به دولت اصلاح شده و نگاه مثبتی به حاکمیت ایجاد شود.

این نماینده مجلس با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه اقتصاد تصریح کرد: در حوزه اقتصاد ایران، برنامه‌های دولت دارای سه بخش اساسی است؛ ایجاد ثبات متغیرهای کلان که در این باره، بسته اصلاح سیاست‌های پولی و ارزی ارائه شده است. کنترل بدهی‌های دولت و اصلاح نظام مالیاتی کشور هم مورد توجه دولت قرار گرفته است که درخواست دیرینه بخش خصوصی است. همچنین اصلاح صندوق‌ها در این دولت مورد توجه قرار گرفته شده است.

بت کلیا افزود: در بخش دوم، رشد بلندمدت و مستمر هدف‌گیری شده است که راه آن، حضور بخش خصوصی و برون‌گرایی مورد لحاظ قرار گرفته است. تداوم درون‌گرایی دیگر ممکن نیست و راهی جز برون‌گرایی و حضور در رقابت‌های جهانی نداریم. این برنامه تک‌بعدی نیست و در این حوزه اصلاح سیاست‌های کار، کاهش فقر و اصلاح سهام عدالت مطرح می‌شود. این مجموعه، مجموعه جامعی است که جوانب مختلف در آن دیده شده است.

او در رابطه با برنامه‌های اجتماعی دولت خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی، دولت بحث آسیب‌های اجتماعی را مدنظر داده است. توجه به زنان و کودکان طلاق، قربانیان انحرافات جنسی و حاشیه‌نشینی را در دستورکار داده است. دولت می‌خواهد مشارکت محلی را برای حل مسائل اجتماعی در دستورکار قرار دهد و از آن پشتیبانی ملی کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت‌ها تا پیش از این تصور می‌کردند می‌توان از مرکز مسائل را مدیریت کرد، ابراز داشت: دولت در مسائل اجتماعی تلاش‌هایی را برای توانمندسازی زنان و دختران قائل شده است. حوزه بهداشت و درمان و صندوق‌های بازنشستگی دو اولویتی هستند که در حوزه اجتماعی بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه را هدف گرفته و می‌خواهد مانع از فرو رفتن آنها به زیر خط فقر شود.

بت کلیا با بیان اینکه در حوزه مسائل فرهنگی، دولت تصمیم استراتژیکی را گرفته است، عنوان کرد: دولت بجای متولی شدن در امور فرهنگی، مردمی شدن مسائل فرهنگی را دنبال می‌کند. تمرکززدایی از مسائل فرهنگی و حمایت از خلاقیت‌ها و هنروران را دنبال می‌کند. دولت درصدد است قانون خط‌مشی صداوسیما را مطرح کند.

او با بیان اینکه در عرصه سیاست داخلی مشارکت فعال جامعه در مدیریت امور مدنظر قرار گرفته شده است، یادآور شد: برای حل مشکلات، دولت به درستی سیاست ضدفساد و شفافی را در دست دارد. تعهد به حقوق شهروندی و افزایش مشارکت اقلیت‌ها، موجب رفع موانع ذهنی برای نقش آفرینی اقشار مختلف می‌شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دولت تنش‌زدایی، تقویت پیوندهای خارجی با همه کشورها به صورت عام و کشورهای منطقه را به صورت خاص در عرصه سیاست خارجی دنبال می‌کند، بیان کرد: دولت تلاش می‌کند با حفظ برجام از منافع اقتصادی بهره‌مند شود.

بت کلیا اضافه کرد: دولت برای حل بحران سوریه و یمن تلاش می‌کند و درصدد است گفت‌وگوهای منطقه‌ای را احیا کند. در حوزه مسائل دفاعی، بر تجهیز قوای نظامی و دفاعی تاکید شده است که این مبتنی بر نگاه درست بر مسائل منطقه‌ای است.

او با بیان اینکه در حوزه علم و فناوری دولت بر عدالت آموزشی را مورد تاکید قرار داده است، گفت: دولت تلاش می‌کند محتواهای درسی را روزآمد کند. دولت تلاش می‌کند در حوزه فناوری، بنگاه‌های بزرگ را فناورانه کند

این نماینده مجلس با بیان اینکه استفاده از فرصت‌های همکاری‌های بین‌المللی و برون‌گرایی دو گامی است که موجب تقویت علم و فناوری می‌شود، اظهار داشت: آقای روحانی از ابتدا خود را متعهد به محیط زیست اعلام کرده و در برنامه اعلام کرده‌اند تصویب هوای پاک، حفاظت از خاک و محیط زیست و تالاب‌ها را دنبال می‌کنند. دولت متعهد شده همه پروژه‌‌ها ارزیابی زیست محیطی داشته باشند.

بت کلیا یادآور شد: در عرصه آب، تهدیدات جدی متوجه کشور است و دولت درصدد حکمرانی آب است. تدوین قانون جامع آب، حفظ حق آبه‌ها، حراست از حوزه‌های آب ریز و استفاده از آب تصفیه‌شده و آبخیزداری نیز در این باره از سوی دولت دنبال می‌شود. دولت تلاش می‌کند با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مشارکت عمومی را جلب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز