خبرگزاری کار ایران

ابطحی در گفت‌وگو با ایلنا:

مهار بحران در شرایط فعلی، صداقت و اراده نهادهای حاکمیتی را می‌طلبد

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۱۵۱

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جامعه به اعتماد سازی نیاز دارد و این اعتمادسازی تنها با سخن گفتن با مردم میسر می‌شود.

محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص دیدار اخیر محمود واعظی با مراجع و علما قم، اظهار کرد: در شرایط بحرانی اقتصادی فعلی کشور، طلب همکاری همه نیروها و نهادهای کشور برای حل مشکلات ستودنی است، مراجع تقلید هم بخشی از عضوهای مرجع هستند، اما این یارکشی نباید بین مراجع تقلید بسنده شود، مهم‌ترین کاری که باید انجام شود شفافیت دولت و اعضای دولت با مردم است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مهار بحران در شرایط فعلی، صداقت و اراده نهادهای حاکمیتی را می‌طلبد، افزود: اگر مردم حس کنند اراده‌ای برای حل مشکلات وجود دارد و تعارفات پس از بحران‌ها نیست، جو جامعه آرام‌تر خواهد شد.  

وی افزود: متاسفانه با وجود اعلام پیاپی وضعیت بحران در کشور، جز دو الی سه مصاحبه از مسئولین عزمی برای حل مشکلات ندیده‌ایم. اتفاقاتی که در حوزه اقتصاد رخ می‌دهد متاثر از همه حوزه‌ها است در نتیجه نیاز به عزم و اراده همه نهادها برای حل بحران فعلی وجود دارد.

ابطحی با تاکید براینکه بسیاری از اعضای هیئت دولت تصمیم ندارند روزه‌های سکوت خود را بشکنند و با مردم صادقانه صحبت کنند، اضافه کرد: جامعه به اعتمادسازی نیاز دارد و این اعتمادسازی تنها با سخن گفتن با مردم میسر می‌شود، دیدار با مراجع در صورتی می‌تواند موثر باشد که در کنار عاملی مثل صداقت و شفافیت با مردم صورت بگیرد، در غیر این صورت تشریفاتی است، چرا مسئولان تاکنون با مردم به طور واضح و شفاف سخن نگفته‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه مراجع باید نظرشان نسبت به دغدغه ها و مسائل مردم جلب شود، گفت: مراجع باید بتوانند با نگاه انتقادی و اعتقادی که دارند در جهت حل مشکلات مردم گام بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز