خبرگزاری کار ایران

ظریف پس از دیدار با همتای هندی:

جامعه بین‌‌‌المللی علاقه‌‌‌مند به حفاظت از توافق هسته‌‌‌‌ای است

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۸۷

وزیر امور خارجه تاکید کرد: جامعه بین‌‌‌المللی علاقه‌‌‌مند است، توافق هسته‌‌‌‌ای را با قدرت حفاظت کند و شرکای تجاری ما و سایر اعضای برجام نیاز دارند این روش را ادامه دهیم تا اینکه اگر تضمین‌های لازم را از طرف شرکای برجامی دریافت کنیم، برجام به حرکت خود ادامه دهد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف پس از دیدار با وزیر امور خارجه هند در جمع خبرنگاران درباره این دیدار گفت: از صبح امروز جلسات بسیار خوبی در سطح معاونان وزرا در وزارتخانه‌‌های مختلف داشتیم و در این جلسه تمام بحث‌هایی انجام شده مرور شد. 

وی با بیان اینکه دولت هند همان گونه که خانم وزیر امور خارجه اعلام کرد تحریم‌های یکجانبه را به رسمیت نمی‌‌‌شناسد، اظهار داشت: دو طرف تصمیم دارند روابط‌شان را در همه حوزه‌‌‌ها ادامه و گسترش دهند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به مباحث مطرح شده در دیدار با همتای هندی تصریح کرد: بحث‌‌‌های خوبی در حوزه نفت و ادامه همکاری‌های نفتی در حوزه همکاری‌های اکتشاف نفت و همکاری در پروژه‌‌های نفتی، همکاری برای تعاملات بازرگانی مستقیم و تعاملات پولی بین دو کشور و همچنین استفاده از ارزهای ملی انجام شد و همینطور درباره راه‌‌‌آهن و همکاری‌ها در زمینه خطوط راه آهن، بندر چابهار، کریدور شمال - جنوب برای همکاری‌های گسترده‌‌تر ترانزیتی بین ایران و هند گفت‌وگو شد.

ظریف رایزنی‌ها و جلسات برگزار شده امروز را بسیار خوب توصیف و خاطرنشان کرد: امروز بعدازظهر در جلسه طولانی که با خانم وزیر داشتیم، همه این بحث‌ها مرور شد و تصمیم گرفتیم علاوه بر توافقاتی که انجام دادیم، کمیته‌‌‌های مشترکی هم برای همکاری‌های بانکی، نفتی، بازرگانی و تعرفه ترجیحی تشکیل شود و درخصوص موضوعات جدید بعد از خروج آمریکا از برجام و نحوه ادامه و تقویت همکاری‌ها بحث شود.

وی با بسیار خوب دانستن اراده سیاسی ایران و هند و زمینه‌‌‌‌هایی همکاری دو کشور ابراز داشت: من بسیار از این سفر راضی هستم و بحث‌های خوبی شد. این رایزنی‌ها نشان می‌‌‌دهد جامعه بین‌‌‌المللی علاقه‌‌‌مند است، توافق هسته‌‌‌‌ای را با قدرت حفاظت کند و شرکای تجاری ما و سایر اعضای برجام نیاز دارند این روش را ادامه دهیم تا اینکه اگر تضمین‌های لازم را از طرف شرکای برجامی دریافت کنیم، برجام به حرکت خود ادامه دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز