خبرگزاری کار ایران

نماینده حماس در ایران:

ملت فلسطین حق خود را فراموش نمی‌کند/ راهپیمایی‌های امروز و فردا چهره قبیح صهیونیست‌ها را فاش خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۵۵۴

نماینده حماس در ایران تاکید کرد: رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد به توافق برسد و می‌خواهد به اشغالگری ادامه دهد و اگر حمایت‌های دولت‌های بزرگ بریتانیا و آمریکا نبود رژیم صهیونیستی نمی‌توانست دوام آورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نشست «فلسطین هفتادمین سال مقاومت برای آزادی» صبح امروز به مناسبت هفتادمین سال اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در تهران برگزار شد. در این نشست نماینده جنبش حماس، نماینده جنبش جهاد اسلامی و رئیس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی حضور دارند.

خالد القدومی، گفت: امروز روزی است که ملت ما تاریخ مهمی را رقم می‌زند و به خیره‌سری‌های اسرائیل پایان خواهند داد و مرزهای تصنعی را در هم خواهند شکست. در این روز ما شاهد راهپیمایی‌های گسترده‌ای تحت عنوان بازگشت هستیم و فلسطینیان حماسه‌ای تاریخی را رقم خواهند زد.

وی با بیان اینکه طی ۴۴ روز گذشته، ما بیش از ۵۰ شهید داده‌ایم، گفت: ما امروز را گرامی می‌داریم. رژیم صهیونیستی از نیست به هست آمده و ریشه‌ای در این سرزمین ندارد و تاریخی ندارد. حکام آن‌ها می‌گویند آنچه در جنگ اتفاق می‌افتد اینجا هم رخ می‌دهد. در این روزها ما شاهد سرکوب هستیم در یک مقطع ۴۸ ساعته ما شاهد آن بودیم بیش از ۱۵ هزار فلسطینی را به قتل رساندند. از هزار و سیصد روستا و شهر آباد اسرائیل ۵۳۱ شهر و روستا را ویران کرده است.

نماینده حماس در ایران تاکید کرد: ما شاهد بودیم که در لندن پوسترهایی چاپ شده بود و برای اولین بار نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند که اگر این کشتارها نبود این رژیم پا نمی‌گرفت و این‌ها را به صراحت بیان می‌کنند. با گذشت ۷۰ سال ما می‌توانیم اعلام کنیم که ما دارای تجربه‌ای پرثمر هستیم و به نتایج قطعی برسیم.

خالد القدومی گفت: اولین پیامی را که می‌شود گرفت این است که ما آن کسانی را که سر ما را به درد آوردند و گفتند اینجا مهد دموکراسی است محکوم می‌کنیم و می‌گوییم اینگونه نیست این کارها محصول قتل و کشتار است نه محصول تاریخ و تمدن. درس دوم این است که ما باید دشمن‌شناسی را از یاد نبریم تا بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم.

وی گفت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و معمار شهرک‌سازی‌ها می‌گوید که نباید به توافقی با اعراب برسیم و ما باید بفهمیم که چگونه می‌توانیم در این سرزمین زندگی کنیم. این‌ها با این دیدگاه این رژیم را شکل دادند و بگذارید که دشمن از توافق‌ها حرف بزنند اما ما با آنها توافق نمی‌خواهیم. این همان سیاست‌هایی است که آنها از گذشته تا کنون پی‌گرفته‌اند که اشغالگری بوده است.

نماینده حماس در ایران یادآور شد: گام اول این است که وضعیت موجود را تغییر می‌دهند و می‌گویند این واقعیت است ما در زمان بدو اشغال فلسطین ۱ میلیون و نهصد هزار نفر جمعیت داشت و بعد این‌ها مدعی شدند این جا فلسطینی وجود ندارد. با استفاده از رسانه و تبلیغات مدعی می‌شوند که این سرزمین متعلق به کسی نیست.

وی افزود: امروز در کرانه باختری ما ۵۰۰ هزار اسرائیلی و بیش از ۲ میلیون فلسطینی داریم. الان همین ۵۰۰ هزار شهرک‌نشین در بهترین مناطق ساکن هستند که دیگر شهرک نیست و شهر است و بودجه‌های فراوان دارند. بر همین اساس حق را مغفول می‌گذارند و می‌گویند با این شرایط حرف بزنیم اما حق مشمول مرور زمان نمی‌شود و ملت فلسطین حق خود را فراموش نمی‌کنند.

القدومی گفت: به هرحال درس دوم را می‌شود اینگونه بیان کرد که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد به توافق برسد و می‌خواهد به اشغالگری ادامه دهد و اگر حمایت‌های دولت‌های بزرگ بریتانیا و آمریکا نبود رژیم صهیونیستی نمی‌توانست دوام آورد.

وی افزود:  امروز ۶۷ درصد فلسطینیان تحت عنوان پناهنده زندگی می‌کنند یعنی هشت و نیم میلیون نفر از سیزده میلیون جمعیت فلسطین الان آواره هستند و امروز هم شاهدیم که دولت آمریکا و ترامپ با چراغ سبز مبنی بر اینکه قدس پایتخت رژیم صهیونیستی باشد به آنها کمک می‌کند. ما همچنان این تصمیم ساده‌انگارانه را می‌گوییم اتفاق نمی‌افتد و ما می‌گفتیم این جزو تبلیغات و جنگ رسانه‌ای خود آنهاست.

قدومی گفت: ما نمی‌خواهیم این حقیقت را درک کنیم که آمریکا قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند اما این واقعیت است و آمریکا سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر را قبول ندارد. اما مطمئن باشد که ملت ما به همین واسطه،  راهپیمایی‌های تاریخی را رقم خواهند زد و پیامی را خواهند سر داد. آن پیام این است که طی این ۷۰ سال ملت ما پیام‌های صلح را مخابره می‌کنند به این امید که به گوش سازمان ملل برسانند. اولین اقدام این است که ما این مرزهای جعلی را در هم خواهیم شکست.

وی گفت: این سرزمین به اشغال درآمده کل این سرزمین تاریخی فلسطین است و حق مسلم ما است که به هرکجای این سرزمین که بخواهیم برویم و هیچ قانونی نباید آن را محدود کند اما قدرت‌ها نخواهند توانست این را از ما بگیرند. فلسطین هم مثل همه کشورها خواهان امنیت است اما در عین حال نمی‌خواهد مثل یک برده باشد می‌خواهد آزادانه زندگی کند.

خالد القدومی تصریح کرد: امروز و فردا مردم ما با راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز ادامه خواهند داد تا چهره قبیح صهیونیست‌ها را فاش کنند. رژیم صهیونیستی آمده که بکشد تا زنده بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز