خبرگزاری کار ایران

افزایش صادرات هند به ایران در پی اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا/ درخواست هند برای از سرگیری مکانیزم پرداخت به روپیه

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۷۴۰

به گزارش یک رسانه هندی، تصمیم ترامپ مبنی بر اعمال مجدد تحریم‌ها عیله ایران به افزایش صادرات اقلام کشاورزی هندی از جمله چای، برنج باسماتی، دانه سویا و شکر به ایران با استفاده از مکانیزم پرداخت روپیه و ریال در ماه های آتی کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از «اکونومیک تایمز» هند، تصمیم ترامپ مبنی بر اعمال مجدد تحریم‌ها عیله ایران به افزایش صادرات اقلام کشاورزی هندی از جمله چای، برنج باسماتی، دانه سویا و شکر به ایران با استفاده از مکانیزم پرداخت روپیه و ریال در ماه‌های آتی کمک خواهد کرد.

به گفته «ازم مونم» رییس موسسه چای هندی‌، تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر تجارت چای با ایران با توجه به اینکه هم اکنون هم تجارت بین دو کشور با مکانیزم ریال و روپیه انجام می‌شود، بی‌تاثیر است.

وی تصریح کرد: صادرات چای به ایران که در سال ۲۰۱۷-۱۸ نزدیک به ۳۱.۱۹ میلیون کیلوگرم بوده، به زودی به ۵۰ میلیون کیلوگرم خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران سالانه ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون کیلوگرم چای مصرف می‌کند.

صادرکنندگانبرنج باسماتی هند هم به این رسانه گفته‌اند که صادرات به ایران که یکی از بزرگترین واردکنندگان برنج است در ماه گذشته بیشتر شده است.

آنها گفته‌اند که به محض اینکه ایران بپذیرد که با روپیه هند کار کند، میزان صادرات از این هم بیشتر خواهد شد. اخیرا تجار و کمپانی‌های ایران خرید برنج را از طریق ارز یورو انجام می‌دادند.

به گفته «ویجای ستیا» رییس سندیکای صادرکنندگان برنج هندی، در ایران در حال حاضر وضعیت پرداخت‌ها هم به دلار و هم به یورو دچار مشکل شده است و اگر بتوانیم بار دیگر خرید و فروش را به روپیه انجام دهیم سطح صادرات ما افزایش خواهد یافت.

«دی ان پاتاک» رییس هیات مدیره سندیکای دانه‌های سویا هم به این خبرگزاری گفت: به محض اینکه صادرات به ایران از طریق روپیه انجام شود به راحتی می‌توان ۲۰ هزار تن دانه سویا به ایران صادر کرد.

«آبیناش ورما» رییس سندیکای شکر هند همگفت: صادرات شکر از کشور افزایش خواهد یافت. در گذشته هم زمانی که تجارت با هند از طریق روپیه انجام می‌شد ما به ایران شکر صادر می‌کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز