خبرگزاری کار ایران

در دیدار با هیات مدیره موسسه راز مطرح شد؛

موافقت با برگزاری نشست بررسی راهکارهای بهبود وضعیت زنان آسیب‌دیده در بمباران شیمیایی سردشت

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۹۲۳

جمعی از موسسان و هیات مدیره موسسه راز (رسانه، اندیشه، زن) با دستیار ویژه رییس‌‌جمهور در امور حقوق شهروندی ملاقات و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات ابتدا موسسه راز معرفی و اهداف و برنامه‌‌های آن برای شهیندخت مولاوردی شرح داده شد و پس از آن دستیار حقوق شهروندی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه حقوق شهروندی پرداخت. 

مولاوردی درخواست معرفی دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با آنان، تدوین پیش‌‌نویس شاخص‌‌‌های کمی و کیفی پایش و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، بررسی پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی، تهیه پیش‌‌نویس برنامه عمل ملی، تدوین چهار لایحه در رابطه با حقوق شهروندی، از جمله ایجاد نهاد ملی حقوق‌‌بشر و حقوق شهروندی، پیگیری و راهبری اجرای تصویب‌‌نامه حقوق شهروندی در نظام اداری توسط سازمان امور اداری و استخدامی، تشکیل شوراهای هم‌اندیشی حقوق شهروندی از طریق کارگروه‌های تخصصی، پیگیری تکالیف وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش و بهداشت در انتقال آموزه‌‌های حقوق شهروندی به دانشجویان و دانش‌آموزان را از مجموعه اقدامات انجام شده در زمینه حقوق شهروندی بیان کرد. 

در ادامه جلسه، زمینه‌ها و راه‌های همکاری مشترک برای تحقق حقوق شهروندی مورد بررسی قرار گرفت و بر حضور نهادهای مدنی در کارگروه‌ها، بهره‌گیری از آنان به عنوان مربی و نیز ایفای نقش دیده‌بانی این نهادها تاکید شد. 

هم‌چنین پیشنهاد نشست تخصصی مشترک در کمیسیون حقوق بشر اسلامی به منظور بررسی راهکارهای بهبود وضعیت زنان آسیب‌دیده در بمباران شیمیایی سردشت در این جلسه مورد موافقت دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی قرار گرفت. 

در پایان لوح تقدیر موسسه راز از فعالیت‌‌های مولاوردی طی سال‌‌های خدمت در حوزه زنان و خانواده به وی اعطا شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز