خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جنتی:

عامل به وجود آمدن اغتشاشات اخیر گرانی و مشکلات اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۱۳۶

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر این نکته که اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقامه نشود سایر فرایض هم اقامه نخواهد شد، اضافه کرد: بسیاری از مشکلات کشور نتیجه بی توجهی به این فریضه است.

به گزارش ایلنا، آیت الله جنتی که در نشست اعضای این ستاد امر به معروف و نهی از منکر سخن می‌گفت، ضمن تبریک فرا رسیدن ۹ دی، این روز را از ایام الله بسیار با عظمت، اثر گذار و سرنوشت ساز برشمرد که مردم مسلمان ایران که علاقه‌مندی خود را به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بارها اثبات کرده اند، در این روز توانستند با حرکتی خودجوش، کشور را از وضعیتی که فتنه‌گران در سال ۸۸ به وجود آورده و اصل و اساس نظام را با تهدید مواجه کرده بودند نجات دهند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به برگزاری تجمعات مردمی باشکوه در سالروز ۹ دی که به منظور بزرگداشت این روز در سراسر کشور برپا شده بود، از مردم مسلمان ایران تشکر کرد و افزود: از خداوند بزرگ می خواهیم این ملت را از  آفات و بلایا حفظ کند و باران رحمت خود را بر آنها نازل کند.

آیت الله جنتی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: این فریضه از مهم‌ترین واجبات است و براساس تعالیم اسلامی اگر این فریضه اقامه شود، سایر فرایض هم اقامه می‌شود. ما هم در کشور تجربه کرده‌ایم و دیده‌ایم که وقتی به این فریضه توجه نمی‌شود، شاهد منکرهای دیگر هم هستیم که کشور را با مشکل مواجه می‌کنند. الان هم می‌بینیم هر فتنه و منکری به وجود می‌آید، زیرا قبلاً این منکر نهی نشده و از آن جلوگیری نشده است و دیگران در مقابل افرادی که مرتکب این منکر می شده‌اند، سکوت کرده‌اند.

وی سپس با اشاره به اغتشاشات چند روز گذشته در کشور، اضافه کرد: در این اغتشاشات شاهد بودیم که برخی اشرار در کنار افرادی که به مشکلات اقتصادی معترض بودند قرار گرفتند و کار را به جایی کشاندند که دشمنان کشور و بخصوص برخی مسئولان آمریکا از این اغتشاشات حمایت کردند.این اغتشاشات از جمله منکراتی هستند که دلیل به وجود آمدن آنها عدم برخورد با منکرات دیگری بوده است که عامل به وجود آمدن گرانی و ایجاد مشکلات اقتصادی بوده‌اند.

 رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایرادات موجود در عملکرد مؤسسات مالی و بانکها را از جمله منکرهایی دانست که در کنار منکراتی مانند قاچاق، باعث می‌شوند شرایط اقتصادی کشور دچار مشکل شود و چون دستگاه‌های نظارتی با این منکرات برخورد جدی و اثرگذار نکرده‌اند، اقتصاد کشور دچار مشکل شده و در بین مردم ایجاد نارضایتی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز