خبرگزاری کار ایران

نقوی‌حسینی جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی را روایت کرد؛

ورود بسیج در زمینه مقابله با اعتیاد و طلاق در سراسر کشور/ تودیع و معارفه معاون پارلمانی سپاه

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۴۰۰

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه بسیج بستر و ظرفیت بزرگی برای خدمت‌رسانی است، گفت: طبق اظهارات رییس سازمان بسیج، این مجموعه ده هزار گروه جهادی در حوزه سازندگی تشکیل داده است.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست بعد از ظهر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفان اعلام کرد: در این جلسه سردار غیب‌پرور رییس سازمان بسیج به‌همراه معاونانش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور یافتند.

وی افزود: همچنین در این جلسه، تودیع و معارفه سردار یزدی معاون پارلمانی سابق سپاه و سردار جوکار معاون پارلمانی فعلی صورت گرفت.

نماینده اصولگرای ورامین و پیشوا در مجلس در ادامه با اشاره به ارائه گزارش نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس درباره وضعیت مناطق زلزله‌زده غرب کشور خاطرنشان کرد: آقای فلاحت‌پیشه در گزارش خود بر لزوم تقویت پدافند غیرعامل تاکید داشت و درمورد نیازها و مشکلات بلندمدت زلزله‌زدگان نیز مذاکراتی انجام شد.

او ادامه داد: همچنین در این جلسه بحث مفصلی درباره این‌که مسئولان باید جهت حل مسئله موسسات مالی-پولی همت و تلاشی مضاعف داشته باشند، مطرح شد.

عضو هیات رییسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با اشاره به اظهارات معاون پارلمانی سابق سپاه در جلسه امروز، گفت: سردار یزدی در این جلسه از همکاری و مساعدت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی ۱۰ سال گذشته با وی به‌عنوان معاون پارلمانی سپاه در مجلس وجود داشت، تقدیر و تشکر کرد و گفت که همه تلاش‌ها در این مدت برقراری ارتباطات دوسویه بین مجلس و سپاه بود که به نحو خوبی محقق شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به درخواست معاون پارلمانی سابق سپاه درخصوص لزوم کمک به تهران، یادآور شد: همچنین در جلسه امروز سردار جوکار معاونت پارلمانی جدید سپاه گفت که درخواست این نهاد ادامه همکاری و هماهنگی نزدیک میان سپاه و مجلس است و تاکید کرد که با توجه به این‌که یک دوره نمایندگی مجلس را  تجربه کرده، در راستای تقویت رابطه سپاه و مجلس تلاش می‌کند.

نقوی حسینی تصریح کرد: در ادامه جلسه، سردار غیب‌پرور رییس سازمان بسیج مستضعفان نیز ضمن تبریک هفته بسیج و پیروزی‌های عظیم جبهه مقاومت، شهادت امام حسن عسگری (ع) را تسلیت گفت.

او در تشریح سخنان رییس سازمان بسیج مستضعفان گفت: انتظار رهبر انقلاب این است که حضور سازمان‌یافته جوانان در حوزه تولید علم، هنر و فرهنگ در دستور کار بسیج قرار گیرد و قطعاً در دستور کار قرار گرفته و خواهد گرفت و در این راستا سازماندهی چند هزار گردان از نیروهای محلی، بومی، جوان، مومن و انقلابی تبدیل به یک ظرفیت بزرگ برای جمهوری اسلامی شده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: بنابر گفته سردار غیب‌پرور امسال حدود ۱۰۰ هزار نفر از بسیجیان در طرح آموزش مجدد قرار گرفتند. همچنین اشاره شد که بسیج بستر و ظرفیت بزرگی برای خدمت‌رسانی است و در حوزه‌های مختلف اعم از محیط‌زیست گرفته تا کمک به زلزله‌زدگان و سایر آسیب‌های طبیعی، محرومیت‌زدایی، سازندگی و سایر حوزه‌ها آماده فعالیت جهادی  است.

وی گفت: بنابر صحبت‌های سردار غیب‌پرور بسیج ۱۰ هزار گروه جهادی در حوزه سازندگی تشکیل داده است. در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی نیز خدمات بسیج ارزشمند است و ما آماده کمک‌رسانی هستیم. در این بسیج در زمینه مقابله با اعتیاد و طلاق در میان ۳۲۵ محله در ۱۸۷ شهر کشور وارد شده و اقدامات موفقیت‌آمیزی انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنابر گفته‌های رییس سازمان بسیج حدود ۸ میلیون نفر خدمت پزشکی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: سردار غیب‌پرور گفت که انتظار داریم مجلس در حوزه تامین اعتبارات، به سپاه کمک کند و پشتیبانی اعتباری صورت پذیرد.

نقوی‌حسینی در پایان تصریح کرد: فرمانده بسیج جامعه پزشکی کشور نیز در ادامه جلسه گزارشی جامع درباره ارائه خدمات پزشکی در مناطق محروم ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز