خبرگزاری کار ایران

ربیعی در جمع خبرنگاران:

برای افزایش امنیت شغلی کارگران تلاش می‌کنیم/ دنبال کاهش نرخ فقر مطلق هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۲۱۰

وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی گفت: موضوعی که مورد تاکید ما است افزایش امنیت شغلی کارگران است و متاسفانه امروز وضعیت قابل قبولی برای گونه‌های مختلف شغلی نیست در حالیکه باید این امنیت ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی در حاشیه اولین جلسه هیات دولت دوازدهم با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: اولین گام همان برنامه‌هایی است که رییس‌جمهور تعیین کرده مساله فقر را دنبال می‌کنیم و به دنبال این هستیم که نرخ فقر مطلق را کاهش دهیم.

او افزود: سایر ابعاد فقر بند ابلاغی مربوط به بحث اشتغال است و بحث‌های میان‌بخشی مهمترین کار ما خواهد بود و آیین‌نامه هماهنگی‌ها و همین‌طور موضوع ۲۰ هزار میلیارد تومان را دنبال می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی گفت: موضوع دیگری که مورد تاکید ما است افزایش امنیت شغلی کارگران است و متاسفانه امروز وضعیت قابل قبولی برای گونه‌های مختلف شغلی نیست در حالیکه باید این امنیت ایجاد کنیم.

ربیعی درباره اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای فقرزدایی گفت: این موضوع از برنامه‌های دولت دوازدهم است. بخش زیادی از برنامه‌های مهم دولت در چهارسال پیش‌رو مربوط به وزارتخانه ما است که یکی از آنها امحای فقر مطلق بود که مقدماتش با حداقل معیشت برای طبقاتی که به هیچ نمی‌توانند توانمند شوند آغاز می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یعنی افرادی که به هیچ عنوان نمی‌توانند توانمند شوند و خودشان درآمدی کسب کنند و یک تعداد افرادی که به مرور زمان می توانند دارای درآمد شوند، به طور پلکانی مورد حمایت قرار می گیرند. برنامه امروز که آقای روحانی فرمودند بحث مقابله با بیکاری و ایجاد اشتغال بود و تکلیف به همه اعضای دولت کردند.

او تاکید کرد: امروز آقای رییس جمهور در جلسه دولت بحث بیکاری و اشتغال را وظیفه همه کابینه دانستند و احکامی به وزرا خواهند داد که یک بندش پیرامون اشتغال خواهد بود که من فکر می‌کنم بسیار کمک خواهد کرد. کاری که در این دوره باید به طور جد پیگیر آن باشیم رونق اقتصادی است تا بتوانیم امنیت شغلی را هم بالا ببریم. از سوی دیگر باید مزد را نسبت به تورم افزایش دهیم و قدرت خرید بازنشسته و کارگران را بالا ببریم.

ربیعی از رای اعتماد نمایندگان به خود قدردانی کرد و گفت: با توجه به حجم کاری وزارتخانه خیلی سخت بود نمایندگان را قانع کنیم. از تمامی نمایندگان تشکر می کنم که در این دوره بیش از دوره قبل به من اعتماد کردند. از اعتمادی که رییس جمهور و نمایندگان کردند سپاسگزارم و امیداورم بتوانیم ۴ سال دیگر که به پشت سرمان نگاه می‌کنیم، شاهد باشیم که رنج مردم کمتر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز