خبرگزاری کار ایران

آملی لاریجانی در حرم امام خمینی (ره):

نیاز به تعالیم امام (ره) و دستورات رهبری را درباره استقلال و مبارزه با سلطه جهانی احساس می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۱۸۲

رییس‌قوه‌قضاییه گفت: امروز دستگاه قضایی با استناد به همین ارزش‌های الهی در مقابل نظام سلطه و هجمه‌ها علیه نظام و قوه قضاییه و نیز ادعای حقوق بشر برای نفوذ در جمهوری اسلامی مقابله کرده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی پس از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همان طور که همه مستحضر هستید بنیان نظام قضایی با امر حضرت امام (ره) و معماری شهید دکتر بهشتی و حضور علما در دستگاه قضایی بنا نهاده شد.

رییس قوه‌قضاییه ادامه داد: وظایف و اختیارات دستگاه قضا در شرع و قانون اساسی ترسیم شده و اهداف بلند و سنگینی هستند و طبیعتا ممکن است تا رسیدن به آنها فاصله داشتیم ولی در این سی و چند سال با ارشاد امام راحل و با تاکیدات مقام رهبری و تلاش قضات و کارکنان دستگاه قضا، راه بلندی طی شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: نظام قضایی جمهوری اسلامی تلاش زیادی برای انطباق قوانین با دستورات شرع و استفاده از تجربیات دنیا کرده که از این جهت نظام قضایی جمهوری اسلامی پیشرفته است. به طور قاطع عرض می‌کنم با وجود وظایف سنگین، تلاش های خوبی برای برآورده شدن اهداف نظام قضایی در جمهوری اسلامی شده و از این جهت قایل تقدیر است. از طرفی احقاق حقوق عامه، تظلم خواهی مردم چون در سطح وسیع است، تا رسیدن به قله اهداف بلند جمهوری اسلامی و خواسته امام در داشتن دستگاه قضایی خالی از فساد و محکم فاصله داریم و باید همچنان با جدیت تلاش کنیم.

آملی لاریجانی به شرایط خاص منطقه اشاره کرد و گفت: نیاز به تعالیم امام (ره) و دستورات رهبری را درباره استقلال و مبارزه با سلطه جهانی به ویژه آمریکا را احساس می‌کنیم. از تعالیم مهم امام که هم در حاکمیت ایران و هم در قوه باید مدنظر باشد، عبارت است از خود باوری، برگشت به خود، استقلال و عزت مسلمانان که ریشه همه اینها توحیدی است.

او اضافه کرد: امام امت یکی از مهمترین دستوراتش نگاه توحیدی و رجوع همه امور به حق متعال است که اگر این درست شود، همه امور درست می‌شود. عزت از آن خداست. اگر ما این را بفهمیم بقیه امور درست می‌شود.

رییس‌قوه‌قضاییه ادامه داد: امروز دستگاه قضایی با استناد به همین ارزش‌های الهی در مقابل نظام سلطه و هجمه‌ها علیه نظام و قوه قضاییه و نیز ادعای حقوق بشر برای نفوذ در جمهوری اسلامی مقابله کرده است. ما از این بابت خوشحال هستیم و برای امام راحل دعا می‌کنیم که با تعالیم ایشان این مسیر طی شده است.

آملی لاریجانی با تشکر از توجه رهبر انقلاب به دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: ما با آرمان‌های امام رحل بیعت می‌کنیم و انشالله قوه قضاییه و همه کارکنان و قضات این دستگاه به طرف قله‌های بلند حرکت می‌کنند. من از جناب حجت الاسلام حسن خمینی که در این ایام مزاحم ایشان بودیم تشکر وافر دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز