خبرگزاری کار ایران

میرسلیم در دانشگاه علم و صنعت ایران مطرح کرد؛

مردم نمی‌دانند از مشکلات شهری به کجا شکایت کنند/ خشونت‌های امروز به بی‌تدبیری مدیران شهری بازمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۲۱۵

مصطفی میرسلیم گفت: زمانی که دولت در مذاکرات برجام متوجه شد که از اقتدار لازم برخوردار نیست از سپاه درخواست کرد تا آزمایش موشکی انجام بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی میرسلیم نامزد انتخابات ریاست جمهوری، بعد از ظهر امروز در دانشگاه علم و صنعت حضور پیدا کرد و با دانشجویان این دانشگاه سخن گفت.

میرسلیم با اشاره به اینکه امروز برای زندگی در شهرها باید برنامه کلان چند ساله طراحی کرد، گفت: برنامه جامع شهر تهران از سال ۱۳۵۰ بررسی شده و از آن زمان بحث ساخت مترو در کشور مطرح بود و سال ۵۴ مقدمات ساخت مترو آغاز شد و حتی از من نیز دعوت شد تا همکاری کنم.

او ادامه داد: حل مشکلات تهران راه حلی جز ترابری عمومی ندارد و این ترابری نیز از طریق سطحی نمی‌تواند انجام شود و باید به سمت توسعه مترو حرکت کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابایت ریاست‌جمهوری با تاکید بر لزوم کرامت انسان‌ها در شهر گفت: شهر باید به شکلی باشد که کرامت انسان حفظ شود و تمامی راه‌حل‌هایی که پایین آوردن‌ شان انسانی را به دنبال دارد باید متوقف شود.

میرسلیم با انتقاد از وضعیت مدیریت شهری در تهران گفت: اینکه ما شهر را پر کنیم از پل‌های یک طبقه و دو طبقه و مردم نیز در کنار این پل‌ها زندگی کنند و فقط به فکر ماشین‌ها باشیم خوب نیست. امروز مردم نمی‌دانند که از دست وضعیت این شهر به کجا شکایت کنند ما باید در شهر اصالت را به انسان بدهیم و امروز اگر خشونتی در شهر بین انسان‌ها وجود دارد دلیلش روحیه خشونت‌طلبی مردم نیست بلکه مشکل از مدیرانی است که هیچ تدبیری برای حل مشکلات شهر ندارند .

میرسلیم با تاکید بر توجه به تولید داخلی گفت: چرا باید همه واگن‌های مترو از کشور چین وارد شود در حالی که ما کارخانه‌ای مانند واگن‌سازی پارس داریم که برای ساخت مترو تاسیس شده اما امروز در حال ورشکستگی است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بحث‌هایی که این روزها در مورد برجام و آزمایش‌های موشکی مطرح شده گفت: نکته‌ای که شما نمی‌دانید این است در جریان مذاکرات برجام تیم مذاکره احساس کرد که دچار ضعف است و در قبال دولت‌های اروپایی از آن اقتدار لازم برخوردار نیست لذا از نیروهای داخلی خواستند تا چند موشک را رها کنند و آزمایش موشکی شود و آنها بتوانند در مذاکرات از منظر اقتدار وارد شوند اگر شما این حرف من را باور ندارید می‌توانید از وزیر دفاع دولت روحانی بپرسید.

میرسلیم با اشاره به لزوم محرومیت‌زدایی در کشور گفت: تا زمانی که در کشور محرومیت باشد و در کنار کاخ‌های سربه فلک کشیده کوخ‌های فقرا باشد ما به هیچ جا نمی‌رسیم و باید محرومیت را به کمک دولت و مردم مهار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت هاشمی رفسنجانی افزود: من با مقوله فرهنگ از سال ۸۳ به طور کامل آشنا هستم و در طی این مدت در تصویب‌ سندهای بسیار فرهنگی حضور داشتم.

او ادامه داد: ما سند تحول آموزش و پرورش را تصویب کردیم و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بررسی و تصویب شد اما دولت یازدهم به جای اجرای این سند آموزشی، ناگهان در سکوت جلوی سند آموزشی ۲۰۳۰ یونسکو سر تسلیم فرود آورد این مساله نشان می‌دهد ما امروز فاقد برنامه کلان و راهبردی نیستیم بلکه فاقد عزم کلان برای اجرای یک برنامه هستیم.

میرسلیم با اشاره به مشکلاتی که امروز دانشگاه‌های کشور دارد گفت:‌ ما درباره بسیاری از برنامه‌هایی که علیه دانشجویان اجرا شده نه تنها موافق نبودیم بلکه به شدت به آنها معترض نیز بوده‌ایم و خواهیم بود.

در این میان شعارهای دانشجویان در مخالفت و موافقت با سخنرانی میرسلیم بارها باعث قطع سخنان او شد و حتی در برخی موارد شعارهای این دو گروه به درگیری‌های لفظی و تنش آنها با یکدیگر کشیده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز