خبرگزاری کار ایران

رویترز خبر داد؛

ارائه طرح احیای تحریم‌ها علیه ایران تا ده سال از سوی جمهوری‌خواهان آمریکا

یک نماینده کنگره آمریکا به رویترز گفت: اواسط نوامبر جمهوریخواهان کنگره طرح تمدید تحریم‌های ایران برای ده سال را به رای خواهند گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز روز سه شنبه سخنگوی وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مدعی شد که یک زندانی ایرانی-آمریکایی در ایران به ۱۸ سال زندان محکوم شده است. این خبر یک هفته بعد از صدور حکم سیامک نمازی و پدرش اعلام شده است.

به گزارش این خبرگزاری، جان کربی روز سه‌شنبه در این خصوص اذعان داشت: ما نسبت به گزارش‌هایی که از وضعیت روبین رضاشهینی، شهروند آمریکایی مبنی بر صدور حکم ۱۸ سال زندان برای او احساس آشفتگی می‌کنیم.

به گفته یکی از دوستان شهینی، او زمانی که برای دیدن مادرش در ماه جولای با ایران سفر کرده بود دستگیر شده است.

رویترز با یادآوری اینکه هفته گذشته سیامک نمازی و پدرش باقر نمازی،  به جرم همکاری با آمریکا محکوم شدند، نوشت: گفته می‌شود آزادی زندانیان آمریکایی در یک تبادل زندانی بین تهران و واشنگتن عاملی برای تشدید بازداشت آمریکایی‌ها در زمان دیدار‌هایشان از ایران شده است.

یک سناتور کنگره آمریکا روز چهارشنبه به رویترز گفته که رهبران جمهوریخواه و نمایندگان مجلس آمریکا در صدد‌ند در نیمه نوامبر طرح احیای تحریم‌های ایران برای ده سال را به رای بگذارند. این حرکت می‌تواند موجب سرخوردگی ایران شود چرا که این کشور ماه‌هاست آمریکا را به بدعهدی در لغو تحریم‌ها و ترساندن طرف‌های تجاری ایران متهم می‌کند.

کد خبر : ۴۲۲۶۲۰