خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

اصول ولایت فقیه و جمهوریت نظام مورد توجه نمایندگان مجلس دهم باشد

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور نشست علنی امروز مجلس با تاکید بر اصل ولایت فقیه و اصل جمهوری اسلامی گفت: این راه با تکیه بر اصول کلیدی قانون اساسی ادامه خواهد یافت و مهمترین اصلی که بر آن تاکید شده، اصل ولایت فقیه است و نظام اسلامی ما مرهون تمسک به این اصل کلیدی و محوری است و همکاران ارجمندم را در مجلس دهم، بر توجه به این اصل کلیدی توصیه می‌نمایم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در آخرین نشست علنی مجلس شورای اسلامی در دوره نهم که امروز برگزار شد، در نطق پیش از دستور اظهار داشت: ایستادگی در راه خدا، شناخت راه روشن مبتی بر آموزه‌های دینی و حرکت در آن راه روشن و مستقیم و استقامت بر این سلوک، رمز پیروزی ملت ایران بر نظام شاهنشاهی، استکبار جهانی و پیروزی در دوران سخت دفاع مقدس و پیروزی بر اقتدار شرق و غرب و فناوری هسته‌ای و چرخه کامل سوخت بوده و ما با ادامه این راه می‌توانیم عزت و اقتدار ملت خویش را رقم بزنیم.

او گفت: این راه با تکیه بر اصول کلیدی قانون اساسی ادامه خواهد یافت و مهمترین اصلی که بر آن تاکید شده، اصل ولایت فقیه است و نظام اسلامی ما مرهون تمسک به این اصل کلیدی و محوری است و همکاران ارجمندم را در مجلس دهم، بر توجه به این اصل کلیدی توصیه می‌نمایم.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستاوردهای عزتمند انقلاب، دستاورد حرکت در این راه است. امیدوارم که مجلس دهم با اتکا به آموزه‌های اسلام و اصول قانون اساسی، این اصل را استحکام بخشیده و در سایه اصل ولایت فقیه،

ابوترابی‌فرد یادآور شد: اصل دیگری که اقتدار نظام بر آن استوار است، جمهوریت نظام است. مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی و از این زاویه نماد وحدت ملی است و باید نمایندگان معزز مردم راه را برای استلای اصل برآمده از آموزه‌های اسلام هموار کنند و در مصوبات خویش به گونه‌ای گام بردارند که راه برای استقرار این اصل هموار گردد.

نائب‌رئیس مجلس نهم اعلام کرد: بدون تردید ارتقای رضایت‌مندی مردم موجب به افزایش کارآمدی نظام است، باید تصمیم‌های ما راه برای ارتقای نظام مقدس جمهوری اسلامی هموار نماید که در این راه چند توصیه کوتاه دارم. اولاً مجلس را به نماد تفاهم و همدلی میان نمایندگان، فراکسیون‌های مجلس و دولت و مجلس تبدیل نمایید. به هر میزان که به همراهی و همکاری جریان‌های درون نظام و مجلس و دولت افزوده شود، به همان میزان قدرت و اقتدار نظام افزایش خواهد یافت.

او گفت: همچنین به دولت محترم توصیه جدی دارم، مجلس آماده همدلی و همراهی است و این اراده دولت، ریاست جمهوری و وزرای محترم است که از این مجلس که از بالاترین ظرفیت کارشناسی علمی برخودار است، بهره‌برداری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: ما برای خلق اقتصاد مقاومتی با چالش‌ها و مشکل‌هایی روبرو هستیم که باید آن‌ها را از میان برداریم. هزینه‌های سنگین دولت، یکی از چالش‌های اقتصادی مقاومتی و دولت و مجلس برای کوچک‌نمودن حجم بزرگ دستگاه اجرایی کشور و کاهش هزینه‌های داخلی با یکدیگر همکاری کنند.

او یادآور شد: نظام بودجه‌ریزی با نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد فاصله معناداری دارد که بدون حل این مشکل نمی‌توان راه را برای خلق اقتصاد مقاومتی هموار کرد. گشوده‌شدن این گره اولاً در ید دولت است که مسئول تدوین لایحه بودجه است. سازمان برنامه و بودجه در این راستا از نگاه کارشناسی کمیسیون‌های تخصصی مجلس استفاده کند.

ابوترابی‌فرد در پایان خطاب به نمایندگان مجلس دهم گفت: عزم و اراده خود را بر تنقیه قوانین کشور و از پرداختن به طرح‌ها و لایحه‌های جدید تا آن‌جا که می‌توانید پرهیز کنید و بگذارید دولت از این بدنه کارشناسی استفاده کند تا انشاءالله با بررسی عالمانه و از تورم قوانین فاصله بگیریم و در نهایت امیدوارم عزم دولت و مجلس بر تحقق عدالت و مبارزه جدی با هرگونه فساد باشد که همواره مورد تاکید رهبری بوده است و اگر نظام جمهوری اسلامی به نظامی پاکیزه از فساد تبدیل نشود، قطعاً آرمان‌های امام و شهدای گرانقدر تحقق نخواد یافت.

کد خبر : ۳۷۳۹۲۷