خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه ایرلند:

ایرلند تصمیم دارد سفارت خود در تهران را بازگشایی کند

وزیر خارجه ایرلند اعلام کرد که در صدد بازگشایی سفارت ایرلند در ایران خواهد بود. هدف از این اقدام بهبود روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی میان دوکشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از آیریش تایمز، برنامه بازگشایی سفارت ایرلند در تهران قرار است برای گسترش روابط تجاری با دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه صورت گیرد.

پس از لغو تحریم‌های غرب در ماه ژانویه کشورهای اروپایی درصدد جلب نظر ایران هستند.

ایران با جمعیت ۸۰ میلیون نفر، برای پیوستن مجدد به بازار تجارت جهانی، بزرگ‌ترین کشور خاورمیانه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوری در دهه ۱۹۹۰ است..

نمایندگان وزارت کشاورزی ایرلند، «برد بیا» شرکت دولتی تولید مواد غذایی و ۱۷ شرکت دیگر تولید مواد خوراکی ایرلندی هفته گذشته در جلسه هیئت تجاری اعزامی به تهران شرکت کردند.

یک هیئت از شرکت‌های ایرلندی نیز قرار است ماه جاری برای همکاری در حوزه‌های بهداشت و درمان، خدمات، مالی و فن آوری با مقام‌های ایرانی دیدار کنند.

 «چارلی فلاناگان» وزیر خارجه ایرلند در مصاحبه با ایرلند تایمز گفت: « بسیار هشیار هستم که عوامل تجاری، اقتصادی و سیاسی توسط یک هیئت دیپلماتیک مقیم در ایران با هدف اولیه کمک به شرکت‌های ایرلندی پیگیری شود. شرکت‌های ایرلندی که مایل به سود بردن از فرصت‌های تجاری موجود در ایران باشند، از حمایت هیئت مقیم در ایران بهره خواهند برد.»

کد خبر : ۳۶۷۲۱۳